תקנות בטיחות עבודה בגובה שחשוב מאוד להכיר!

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

עבודה בגובה נחשבת לעבודה מסוכנת. ההגדרה החוקית של עבודה בגובה היא כל עבודה אשר מתבצעת בגובה של 2 מטרים מעל פני הקרקע ויותר. בשל כך, קיימות תקנות בטיחות מחמירות הנוגעות לבטיחות בעבודה בגובה. יש להקפיד באופן מהותי על התקנות הללו בכל סוגי עבודות המתבצעות בגובה וזאת בכדי להגן על העובדים, על העוברים והשבים ועל הסביבה מפני נזקים שונים אשר כרוכים בנפילה מגובה רב.

מה צריך לדעת על תקנות עבודה בגובה?

הכשרה לעבודה בגובה  היא הכשרה אשר נמשכת בין שבוע לשבועיים וזאת בהתאם לסוג העבודה וכן בהתאם לרמת ההכשרה הקיימת של העובד. לכל תחום מקצועי של עבודה בגובה ניתנת הכשרה שונה ומדריכים בתהליך ההכשרה המדוברת הם מדריכים מוסכמים מטעם המפקח הראשי על העבודה שיש להם הסמכה מתאימה. חשוב לדעת כי גם כאשר מקבלים רישיון לעבודה בגובה מדובר על רישיון אשר מוגבל בזמן ויש צורך לעבור ריענון תקופתי וזאת בכדי להיזכר בכל כללי הבטיחות.

ציוד בטיחות לעבודה בגובה

חשוב מאוד לדעת כי ציוד בטיחות לעבודה בגובה מהווה דבר חשוב ביותר בהתאם לתקנות הבטיחות. תקנות הבטיחות מתייחסות לסוגים שונים של ציוד בטיחות המיועד להגן על העובדים ועל הסביבה שלהם. בין ציוד הבטיחות המדובר ניתן למצוא: רתמות בטיחות, רשת בטיחות, כובע מגן, אמצעי קשירה לצורך חיבור בין הרמתה של הבטיחות לבין נקודת העגינה, חבלי סנפלינג ייעודיים ועוד. אין ספק כי ציוד עבודה בגובה צריך להיבחר בצורה הטובה ביותר הן בהתאם לתקנות הרלוונטיות והן בהתאם להתאמה שלו לסוג העבודה, לאיכות שלו ועוד.

תקנות ייעודיות עבור עבודה בגובה

חשוב מאוד לדעת כי קיימים סוגים שונים של עבודה בגובה להם הוקדשה התייחסות מיוחדת במסגרת התקנות: כאשר מדובר על עבודה  על גגות כגון עבודות איטום ותחזוקה המתקיימות על בניינים גבוהים התקנות מתייחסות על ההבדלים בין גג משופע לגג ישיר וכן למצבים יוצאי דופן שבהם יש להתנהל בצורה ספציפית ומוגדרת.

תקנות נוספות הן תקנות הרלוונטיות לעבודה בקרבת קווי חשמל. התקנות מגדירות בצורה ספציפית את המרחק שיש לשמור מקווי חשמל כאשר מבצעים את העבודה וזאת בכדי למנוע סכנה של התחשמלות.

עוד סוג עבודה שהתקנות מתייחסות אליה באופן ספציפי היא עבודת סנפלינג בגובה. סנפלינג משמש לעבודה בגובה וזאת בזכות הגמישות הרבה שהוא מאפשר, יכולת תמרון ותנועה חופשית, ציוד מינימלי וכן גישה נוחה לכל מבנה. יחד עם זאת עובדי סנפלינג מצויים בין שמיים לארץ ועל כן חשוב מאוד שהם יקפידו על כל תקני הבטיחות. כל גולש חייב להיות בעל הכשרה מתאימה, תחת פיקוח מנהל מקצועי לעבודות גלישה בבניינים. התקנות גם מתייחסות לכך שהעובדים חייבים להיות בעבוד במצב בריאותי תקין וערניים. עליהם להשתמש בציוד בטיחות תקני וכן לבצע את העבודה בתנאי מזג אוויר מתאימים.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

עבודות איטום במקלחת

איטום היא שיטה למניעת כניסת מים או יציאה מחלק מהבית באופן זמני. זה נעשה בדרך כלל במהלך סופות גשם, חורף

Elevation tutorials
אישור עבודה בגובה

עבודה בגובה – לא משחק ילדים  בשנים האחרונות ספג ענף הבנייה אבידות רבות בנפש לאחר שפועלים רבים נפלו מגובה בעת

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!