אישור עבודה בגובה

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

עבודה בגובה – לא משחק ילדים 

בשנים האחרונות ספג ענף הבנייה אבידות רבות בנפש לאחר שפועלים רבים נפלו מגובה בעת עבודתם. בתגובה הוקמו מערכי חקירה וביקורת מהודקת על העבודה באתרי הבנייה מה שגורר לא פעם סגירתם ומתן קנסות לאלו שאינם עומדים בתקנים המחמירים של עבודה בגובה. בדיוק לשם כך חשוב להכיר גם את התקנים המחמירים וגם את כל האישורים שאתם צריכים באתר הבנייה שלכם כדי שלא רק תימנעו מקנסות אלא שגם תוכלו למנוע את התאונה הבאה. 

אישור עבודה בגובה

מהי עבודה בגובה ומי צריך אישור?

בין אם אתם מנהלי עבודה ובין אם סתם עוברי אורח, בכל פעם שתעברו באתר בנייה תראו לפחות פועל אחד מבצע את עבודתו כאשר הוא תלוי בין שמיים לארץ. העבודה שעשויה להיראות מפחידה לצופה מהצד, הכרחית לבניית מבנים, תיקון גגות וכל פעולה שמעטים האנשים שיכולים לבצע אותן בעצמם. 

עבודה בגובה כשמה כן היא, כל עבודה בין אם על סולמות ובין אם על פיגומים ובמות הרמה המתבצעת בגובה של למעלה משני מטרים. עבודות הבנייה השונות שאת ביצוען ניתן לעשות רק בגובה זה ומעלה, דורשות רישיון מיוחד מטעם משרד העבודה שניתן רק לאחר הכשרה מיוחדת. 

בעת העלייה לגובה נדרשים הפועלים לעשות שימוש באמצעי בטיחות ומיגון מיוחדים. אמצעים אלו כוללים שימוש ברתמות המאבטחות את הפועל גם אם עומד על פיגומים כמוכן, כל עלייה לגובה מחייבת שימוש בקסדה או כל אמצעי אחר שמטרתו להבטיח שהעבודה בגובה תהיה הכי בטוחה שאפשר. 

כחלק מהמלחמה בתאונות העבודה, הותקנו ב2008 תקנות הנוגעות לבטיחות בעבודה בגובה. במסגרת התקנות מעוגנות הדרישות השונות שמטרתן להפחית ככל האפשר את הסיכונים בעבודה באתרי הבנייה. פרט לדרישה לביצוע בדיקות תקופתיות שרק אם ייצאו תקינות יהיה ניתן להעניק אישור עבודה בגובה לפועל. בנוסף, מחייבות התקנות קיום הדרכה תקופתית של עובדים וריענון על ידי מדריכים מוסמכים וזאת בהתאמה לסוג העבודה המתבצעת בגובה. 

יותר פשוט מלהוציא רישיון לרכב 

בדומה לנהיגה ברכב גם בעבודה בגובה נדרש לדעת את חוקי הדרך ולנהוג בזהירות. כשאנו מדברים על פעילויות בתחום הבנייה ותחומים דומים, הסכנה במרבית הפעמים גדולה מזו של נהיגה ברכב. מהסיבה הזו בדיוק, על מנת להוציא אישור עבודה בגובה נדרשת הכשרה ייעודית שבסופה יינתן הרישיון. 

בהתייחס לתקנות שנקבעו על ידי המוסד לבטיחות וגהות, כל עבודה בגובה מחייבת היתר שכן מרבית תאונות הבנייה בישראל נובעות מעבודה בגובה ללא אישורים מתאימים וציוד מגן. על מנת להוציא רישיון עבודה, נדרשת הכשרה לעבודה מעל 2 מטר הניתנת על ידי מדריכים מוסמכים מטעם המוסד לבטיחות וגהות. בנוסף, נדרש ריענון תקופתי של הנחיות הבטיחות ועיקרי הקורס וזאת על מנת שהרישיון לא יאבד את תוקפו. 

הקורס שבסופו יתקבל האישור, מותאם לסוג העבודה המבוצעת שכן עבודה על פיגומים אינה דומה לעבודה על גגות וכן הלאה. תכני הקורס וזמניו מותאמים לעובדים ומבוצעים בשעות אחר הצהריים וזאת על מנת שלא יפסידו ימי עבודה. אחת לשנתיים, נדרש העובד לעבור ריענון קורס עבודה בגובה. במהלך הרענון מועברים התכנים של הקורס המקורי בקצרה ומועברות התקנות העדכניות הנוגעות לבטיחות עבודה בגובה ככל שישנן. 

קורס עבודה בגובה אינו רק הסמכה שעשויה למנוע קנסות והשבתת העבודה באתר הבנייה בגלל פעילות ללא היתרים מתאימים, אלא מדובר בהשקעה שבסופו של דבר עשויה לא רק למנוע פציעות אלא גם להציל חיים. הקפדת משרד העבודה והרשות לבטיחות וגהות על התקנות אינה נועדה רק להסדרת העבודה באתרי הבנייה אלא שרשויות אלו מנסות ככל האפשר להבטיח שכל עובד יחזור לביתו בשלום. 

אישור עבודה בגובה – על שום מה ולמה?

חשיבותה של ההכשרה שבסופה ניתן האישור לעבודה בגובה אינה רק לשם מניעת פציעות ונפילות מגובה רב. סיבה נוספת וחשובה לא פחות היא סביבתם של העובדים באתר הבנייה. מאחר וישנם מכשירים וחפצים כבדים ומסוכנים, ההכשרה אותה עובר העובד כוללת גם הנחיות בטיחות להגנה על משטחים ומניעת נפילתם של חפצים כבדים. 

כפי שאמרנו קודם האישור הוא מתחדש ואין מדובר בהכשרה חד פעמית אותה עובר עובד המבקש לבצע פעולות בנייה או עבודה בגובה של למעלה משני מטרים. כעבור שנתיים ממתן הרישיון נדרש העובד לשוב ולעבור הדרכת ריענון שכן תאונות עבודה רבות קורות גם מהסיבה שעובדים נוטים לשכוח את שלמדו בקורס בן מספר ימים. הסדרת האישור מחדש מבטיחה כי העובד לא רק יהיה בקיא בתקנות הרלוונטיות אלא שבכל רגע נתון יידע גם להשתמש באמצעי המיגון הנדרשים לעבודה בגובה ושומרים על חייו. 

חשוב לדעת שההכשרה ומתן האישור תלויים בקבלת הכשרה המותאמת לסוג העבודה בגובה ולא רק אלו העוסקים בענף הבנייה מחויבים בה. תחומים נוספים כמו מתקיני דודים וצלחות לווין, טכנאים ואף מרחיקי יונים חייבים גם הם לעבור הכשרה לעבודה בגובה שכן חשופים לפציעות ותאונות לא פחות מחבריהם מענף הבנייה. 

לא משנה באיזה ענף אתם עובדים, בטיחות היא מעל הכל. כפי שאמרנו קודם לאי קיומם של האישורים הנדרשים יש משמעויות כלכליות. משמעויות אלו יכולות להיות קנסות בסכומים של אלפי שקלים וסגירת אתר הבנייה מה שגורר הפסד של סכומי כסף רבים. 

הנזקים הכלכליים האלו, כמה שכואבים בכיס הם זניחים כאשר מדובר באזור עבודה שפוטנציאל התאונות בו הוא גבוה. בין אם זה בגלל עבודה בתנאי מזג האוויר השונים ובין אם מדובר בעבודה בסביבת ציוד כבד ומסוכן. על כל פנים, תהיה הסיבה אשר תהיה – בסופו של דבר אתם מנהלי העבודה אחראים לבריאות העובדים שלכם. 

נסיים ונאמר שבהכשרה פשוטה, מהירה וממוקדת תקבלו רישיון לא רק לעבוד בגובה אלא גם את האישור לכך שהעובדים שלכם מוגנים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

עבודות איטום במקלחת

איטום היא שיטה למניעת כניסת מים או יציאה מחלק מהבית באופן זמני. זה נעשה בדרך כלל במהלך סופות גשם, חורף

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!