כל מה שצריך על תפקידו של מדריך עבודה בגובה + חומר הקורס

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

בשנים האחרונות מצאו את מותם עובדים בתחומי הבניה והתעשייה בנפילה בגובה או עוברי אורח שנפלו עליהם חפצים כבדים כתוצאה מאי זהירות.  בשנת 2008 המדינה החמירה בתקנות לעובדים אלו, והיא מחייבת כל עובד שבמסגרת עבודתו, עובד בגובה, והן את הדרג המנהלי האחראי לכך לעבור קורס עבודה בגובה על מנת לקבל אישור בתחום

את הקורס מעבירים על פי התקנות החדשות מדריכים לעבודה בגובה, שלקורסים אלו יש תקנות מחמירים ביותר עם דגש רב על איכות המלמדים, וכן קיימים קורסים רבים להכשרת מדריך לעבודה בגובה, הנותנים אישור זה.  קיימות מגוון חברות, המכשירות על פי הכללים האלו מדריכים בגובה.  במאמר זה נספר על קורס מדריך עבודה בגובה, הכולל כל המידע שיש לדעת על כך. 

מהו מדריך עבודה בגובה? 

הגדרת המונח הוא אדם שלמד והוסמך וקבל תעודה על כך. שהוא רשאי לעסוק בהדרכות בגובה. קיים איסור לעבור הדרכה על ידי אדם שאינו מוסמך לכך . הדרכה על ידי שאינו מוסמך לכך עלולה לגרום לתאונות עבודה קשות כמו כן זוהי עברה על החוק לכן חובה על העובד לבדוק שהעובד אכן מוסמך ובנוסף לכך כעל העובד חובה לברר כי הוא לומד במקום שמוסמך לכך. 

כמובן שניתן להשוות  מדריך שנותן הדרכה בגובה ללא הסמכה כמו אדם שמעניין להחליף את תפקיד השוטר ללא הסמכה בעניין. המשרד האחראי על ההסמכה בעניין הוא משרד התמ"ת והתעודה הניתנת לאנשים מטעמו היא ההסמכה הבלעדית.  בעקבות תאונות עבודה רבות שאירעו בשנים האחרונות בהם קיפחו לא מעט עובדים את חייהם. מדינת ישראל מחייבת את העובדים לעבור קורסי הדרכות עבודה בגובה בה מלמדים את התכנים וההוראות החשובות כל כך להצלתם החיים שלהם. 

לכן מדינת ישראל הסמיכה מספר מקומות בארץ אשר מלמדים את הנושא היטב על המדריך לברר כי המקום בו הוא לומד את ההדרכה אשר מוסמך מטעמו של התמ"ת אם זה לא כך כל הזמן שהשקיע בלימודים הוא לחינם. 

למה חשוב לעבור הדרכה דווקא אצל מדריך מוסמך?

בשנים האחרונות עם ריבוי מקרי מוות כתוצאה מנפילה בגובה קיים אצל העובדים צורך ואף מעוגן בחוק לקבל הדרכות שונות בנוגע  לנפילה בגובה  אמנם זה אינו מדע מדויק, אך בכל זאת חייבים לקבל הדרכות מסודרות ובנויות עם כל הכללים ואמצעי הזהירות שיש לנקוט בדגש על תחומים מסוימים כמו למשל  תעשייה או בבניה.  

מידע שמועבר על ידי מדריך שאינו מוסמך ,יכול לגרום לעבור בלבול רב מאד. מידע שמועבר על ידי מדריך מוסמך הוא יותר איכותי ואפקטיבי ויכול בהחלט לתרום לעובדים על מנת להימנע מסכנות בעבודה מסוכנת זו. כמו מדריך עבודה בגובה יכול לענות על שאלות של העובד להסביר לו את אמצעי הזהירות והכללים בצורה ברורה פשוטה ונעימה, ולהסביר לו את העקרונות והכלים שעל פיהם עליו לעבוד. 

הדרכות שניתנות על ידי מדריך מוסמך ואיכותי אכן תורמות לעובד לעבודה בטוחה יותר ומונעות תאונות עבודה מנפילה בגובה. 

עשוי לעניין אתכם: כל מה שצריך לדעת על קורס עבודה בגובה + שאלות נפוצות.

הנדימן

מי מסמיך את מדריך העבודה בגובה? 

חשוב לציין כי מדריך העבודה בגובה נלמד אך ורק במוסדות שהוסמכו לצורך כך על ידי משרד התמ"ת ההדרכה יכולה להילמד על ידי 10 עובדים בבת אחת.

מהו קורס מדריכי עבודה בגובה? 

עבודה בגובה, על פי החוק, מוגדרת ככל עבודה בגובה שהיא מעל 2 מטר, הכוללים עבודה על סולמות, עבודה על פיגומים נייחים וניידים, עגורנים, ובעצם כל עבודה שבה העובדים נדרשים לעלות על גובה הקבוע בחוק. 

בגובה זה ישנה סכנת נפילה ממשית, שעלולה במקרים רבים להסתיים במוות או בפציעה חמורה, ואכן שומעים רבות על עובדים שנפלו בגובה ועל מקרים רבים מידי שהסתיימו במוות. 

עבודות אלו צריכות להתבצע, בהתאם לתקנות הקבועות בחוק, שנועדו להגן על העובדים, הן מבחינת ציוד מתאים והן בהכשרה לעבודה בגובה.

את הסבר התקנות מעבירים מדריכי עבודה בגובה, שצריכים להיות מומחים לעניין, ולקבל הכשרה מיוחדת לעבודה. 

קורס מדריכי עבודה בגובה מתמקדים בעבודה בגובה בכל התחומים, שבהם יש צורך בעבודה כזו עם דגש בכל תחום.

הלימודים אלו מעניקים לבוגרים המסיימים את הקורס בהצלחה רבה את האפשרות להעביר קורסי  עבודה בגובה לעובדים באתרי בנייה, מפעלים,, ארגונים ועוד. לקורס של פיקוח של משרד העבודה והרווחה.

עובד בגובה

למי מיועד קורס מדריכי עבודה בגובה? 

קהל היעד של מדריכי עבודה בגובה מיועד ל: 

  • לגולשי מעטפת 
  • אנשים שעובדים על סולמות 
  • במות 
  • גגות
  • ועוד

הקורס מיועד בעיקר לאנשים האחראים על עובדים אלו שגם חייבים על פי חוק לעבוד את הקורס הזה. בין אנשים אלו ניתן לכלול את : אנשים האחראים על בטיחות וזהירות של העובדים בעבודה בגובה שמתוקף תפקידם הם חייבים לשלוט  בכללי זהירות ומוגנות אלו , למנהלי עבודה, ולכל אדם שעוסק בעבודה בגובה ויש לו ניסיון של מעל לשנתיים שעל פי חוק הוא חייב לעבור את הקורס הזה בהצלחה. 

מה לומדים בקורס הזה? 

הקורס הזה כולל בעיקר לימודים מעשיים יש במוסד הלימוד חדר מיוחד וייחודי שבתוכו יש אפשרות להתאמן על מגוון עבודות בגובה. ומאפשר ללומדים להתנסות באופן מעשי על הלימודים התאורטיים שהם למדו. 

המטרה העיקרית של הקורס היא בעצם להכשיר עובדים להדרכת עבודה במקומות גבוהים על פי התקנות של החוק.

חשוב להבין כי בין הנושאים שנלמדים בקורס ניתן לכלול את : מבוא לעבודות בגובה, עבודה על סולמות, משטחי עבודה, גגות, גגות שברים, פיגומים נייחים, פיגומים ניידים, במות הרמה ועוד 

מהם מקומות הלימוד שניתן ללמוד בהם את הקורס? 

הנדסה בגובה ( לוד חיפה) בית ספר מקצועי בתחום העבודה בגובה בית ספר זה מציע מגוון קורסים ייחודי ומקצועי והוא כולל גם קורס הדרכות לעבודה בגובה. 
כרמל בטיחות ( חיפה ) זוהי מכללה להכשרה מקצועית המקיימת קורסים רבים ואיכותיים להדרכת עבודה בגובה 
במבי ( מושב קדרון ) זהו מרכז שמציע מגוון רחב של קורסים בניהם גם קורס להדרכה עבודה בגובה הירקון של בית ספר זה שהעבודה מתבצעת באופן אישי והתאמה אישית של עד ארבעה נושאים . 

ראו גם: קורס עבודה בגובה ברמת גן.

איך בוחרים מוסד לימוד מתאים?

כפי שניתן לראות תקנות עבודה בגובה הן תקנות חשובות מאד וייחודיות ולכן חשוב מאד ללמוד במקום איכותי ומקצועי עם מדריכים מקצועיים על מנת לקבל את התעודה ממקום טוב ואיכותי . 

כמה זמן הקורס? 

הקורס הוא אינטנסיבי הוא נמשך במשך חמישה ימים אחת לשבוע 

מי קהל היעד? 

הקורס מיועד לעובדים אשר התמקצעו בתחום לפחות שנתיים וכן למנהלי עבודה מומחי בטיחות ועוד . 

לכן על כל אדם שמעוניין לעבוד בגובה או כל  איש מקצוע שאחראי על כך הוא חייב לעבור את קורס עבודה בגובה.

איך בוחרים מדריך עבודה בגובה?

תאונות העבודה החמורות ביותר מתרחשות על ידי נפילה ממשטחים שבירים ועוד על המדריך ללמד את העובדים על הציוד המתאים להם ואיך הם  יכולים להימנע מנפילות בהתאם לנושא שהם עובדים בו, ולכן צריך לבחור מדריך שמתמחה בנושא הזה כמו למשל מדריך לעבודות חשמל בגובה.

מדריכי עבודה בגובה הינם מדריכים מוסמכים אשר הוכשרו להעביר לכם קורס עבודה בגובה, קורס הכרחי וחובה לכל מי שעומד בקריטריונים של עבודה בגובה. אותם מדריכים מצד שני יכולים לא רק להעביר לכם את הקורס הספציפי לעבודה בגובה בכדי לקבל את הרישיון, אלא גם קורס אשר מכשיר אתכם להיות מדריכים מן המניין המוכרים על ידי משרד העבודה.

מדריכי עבודה בגובה

מדריכי עבודה בגובה – על הקורסים השונים

על פי תקנות הממשלה ומשרד העבודה כל עובד אשר נמצא תחת הקריטריונים של עבודה בגובה חייב לעבור קורס הכשרה אשר מעניק לי רישיון עבודה בגובה. עובד אשר ימצא פורע את החוק יהיה חייב בקנסות והשלכות משפטיות, כמו כן גם המעסיק. כעת נעשה לכם מעט סדר בקורסים השונים של עבודה בגובה:

קורס בסיסי – קורס זה מועבר על ידי מדריכי עבודה בגובה, תוכן הקורס משתנה בהתאם לעבודה שלכם. מכיוון שיש סוגי עבודה שונים אשר דורשים אישור עבודה בגובה, על כל עובד לעבור את הקורס הייעודי לו. קורס זה נמשך יומיים ברוב המקרים, מחיר הקורס הוא כ-2,000 ש"ח. המחיר משתנה בהתאם לכמות התלמידים ובהתאם לארגון. יש להדגיש, אם אתם מגיעים לקורס כעצמאיים תוכלו להגיש בקשה למימון חלקי או מלא על ידי משרד העבודה. כמו כן, חיילים משוחררים יכולים לשלם על הקורס דרך דמי הפיקדון הצבאי.

רענון – קורס רענון הוא קורס שכל עובד אשר מחזיק ברישיון עבודה בגובה חייב בו. לכל אישור עבודה בגובה יש תוקף של שנתיים, כל שנתיים חייב העובד לעבור קורס רענון אשר תפקידו להוסיף תכנים חדשים בהתאם לממצאים חדשים שהתגלו, וכמובן לחזור על מידע הכרחי וחשוב בכדי למנוע תאונות עבודה.

קורס מדריכים – קורס מדריכים הוא קורס שגם הוא מועבר על ידי מדריכי עבודה בגובה, קורס זה מיועד לכל מי שרוצה להיות מדריך עבודה בגובה. מדריך עבודה בגובה אשר מוכר על ידי משרד העבודה רשאי להעביר קורסים ולהכשיר עובדים באופן חוקי לעבודה בגובה. עלות הקורס כ-4,500 ש"ח, משך זמן הקורס הוא חמישה ימים. קורס מדריכים הוא קורס שמתאים למי שרוצה לעסוק במקצוע הזה, או לחברות גדולות אשר רוצות להכשיר את עובדיהן באופן עצמאי. 

מדריכי עבודה בגובה – ארגונים מוסמכים

היצע המדריכים שיש בשוק הינו רחב, כמו כן גם הארגונים אשר מעניקים לכם את ההסמכה לעבוד בגובה. הבעיה היא שלא כל קורס עובד באופן חוקי מול הרשויות, וללא אישור מוכר על ידי משרד העבודה אין טעם באישור. לכן, כאשר אתם נמצאים בחיפושים אחר הקורס המתאים לכם, שימו לב לכל הדקויות הקטנות אשר יבדילו בין אישור חוקי ולא חוקי.

כמו כן, יש לבדוק את התוכן אשר מועבר בקורס. בסופו של דבר, אתם לא רוצים שהעובדים שלכם יגיעו לקורס רק בשביל לסמן ווי, אלא בשביל להעשיר את הידע שלהם ולנהוג באופן בטוח אשר לא יסכן אותם, עוברי אורח ואתכם. לצורך כך מקומות מקצועיים יציעו לכם ייעוץ ראשוני בחינם, בייעוץ תוכלו להעלות את כל הלבטים שלכם ולהגיע לבחירה הנכונה. הקורס מועבר או במקום העבודה שלכם או במקום ניטרלי.

לסיכום, בכדי לעבור הדרכה מקצועית עליכם לקבל הכוונה בהתחלה, עליכם לדעת מול מי אתם עובדים. אנו ממליצים לבחור במקום בעל ותק וניסיון, מקום אשר יכול להעניק לעובדים שלכם ערך מוסף בכל הנוגע לאמצעי בטיחות ופעולות מניעה. בין אם אתם רוצים להיות מדריכים ובין אם אתם צריכים הדרכה בשביל לקבל אישור, עליכם לבחור במקום מוסמך, מקצועי ומוכר על ידי הרשויות.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

הדרכות עבודה בגובה בחריש

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בעומר

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בתל-אביב

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה ביפו

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בקריות

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בשוהם

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!