האם הארגון שלך באמת בטוח מכשלי בטיחות?

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

פתיחת עסק או מוסד בישראל אינו דבר קל, מבין האישורים הרבים שנדרש לקבל מגופים שונים נמצאות גם הבדיקות המקיפות שמבטיחות שהעסק אכן יתפקד כמו שצריך. בין כל הבירוקרטיה קורה לא פעם שתחום הבטיחות נשאר מאוחר כי מפגעי בטיחות שלא בולטים לעין לעיתים קל לחשוב שגם לא קיימים. הבעיה האמיתית היא מה שקורה שהם כן מתגלים, במקרה הטוב עשויה להיגרם פציעה קלה לאחד מאנשי הצוות או מבקרים מזדמנים ובמקרה הרע עשוי להיגרם נזק של ממש. 

מכשלי בטיחות

מבוא למפגעים

בכל עסק ומוסד גם אם אינו עוסק בענף שמעצם העבודה בו ישנם סיכונים רבים במידה ולא עוברים הכשרה מתאימה, עשויים להיות מפגעים או סיכונים. דברים אלו יכולים לצוץ בכל מקום ובכל זמן. תקופת הזמן בה עולה תוחלת הסיכון במידה ולא מדובר בעבודות עם פוטנציאל סיכון גבוה הוא השלב הראשוני של העסק. 

עוד בשלב הבנייה, כאשר לא כל התשתיות מותקנות ומדובר בפעמים הראשונות של תפעול המוצרים והשירותים השונים קיים סיכוי להיווצרות מפגעים וכל גורמי סיכון. במקרים בהם מדובר במפעלים העושים שימוש במכשור כבד או בכאלו שכחלק ממהלך עבודתם באים במגע עם חומרים כימיים, ישנה חשיבות יתרה לאיתור גורמי הסיכון או המפגעים והקטנה משמעותית של תוחלת הסיכון. 

יש להבחין בין גורמי סיכון שהם מכשירים וכלים שנועדו לתועלת כלשהי (בנייה, הרכבת מכשור או תשתיות וכו') לבין מפגעים שהם גורמים שאין בם תועלת ועשויים לגרום לנזק במידה ולא יפונו. בהקשר זה תוחלת הסיכון לקיומה של תאונה חד פעמית תלויה במידה רבה בצירוף של שכיחות האירוע שבגינו עשוי להיגרם נזק ואת חומרת הפציעה הצפויה. 

בדומה לנזק פיזי הנובע מחבלה ודומיה במקרים בהם ישנה אינטראקציה גבוה עם כימיקליים או כל דבר העשוי להשפיע על מערכות הגוף השונות, קיים גם סיכון בריאותי. בחינת תחולתו היא לפי שיעור הסיכון והנזק הצפוי במידה ולא ייעשה שימוש באמצעי מיגון נאותים לעבודה בסביבה המסוכנת. 

ומה עם בטיחות? 

עם עלייתן של הרשתות החברתיות וזמינות המידע בעידן המודרני, נחשפות עוד ועוד פרשיות הנוגעות לכשלי בטיחות. עקב כך, ניתן לראות בעשור האחרון כי המודעות לתחום זה נמצא במגמת עלייה הן מבחינת הציבור והן מבחינת מקבלי ההחלטות בדרגים הגבוהים. 

הבטיחות אינה נוגעת רק לעובדים ולמעסיקים שתחום פעילותם מעלה משמעותית את הסיכון אלא לכל בית עסק באשר הוא. לא משנה אם אתם עוסקים בחקלאות או שאתם מנהלים בית קולנוע בכל מקום בו מבקרים אנשים או פוסעים עוברי אורח ישנה חשיבות גם לתחום הבטיחות. 

בניית תיק מסודר הכולל את כלל המידע הרלוונטי שמועבר לעובדים, סידור פתחי מילוט במצבי שריפה ואיתור ליקויים במבנה או בסביבת העבודה עשויים להיות המפתח לפיקוח יעיל על העסק. לא רק זה, בכל הנוגע לבטיחות הכשרת עובדים כממוני בטיחות או שימוש ביועצים חיצוניים עשוי גם הוא לסייע לכם למפות את כלל הסיכונים שבמקום העבודה ולהפחית אותם ככל הניתן. 

ממוני בטיחות – מי הם ומתי תזדקקו לשירותם? 

כפי שאמרנו קודם אף אחד לא מעוניין למצוא עצמו אחראי לפציעה או מוות של מבקר או עובד. תחום הבטיחות שהלך ותפס את העין הציבורית הוא דבר שאי אפשר להקל בו ראש ולכן רצוי להשתמש בשירותיו של איש מקצוע המתמחה בבטיחות ותקינות מבנים וחומרים דוגמת אלו הנמצאים בסביבת העסק או מקום העבודה שלכם. 

את תחומי ממוני הבטיחות ניתן לחלק לכמה שבחלקם ניתן למצוא הנדסאים המתמחים בתקינות מבנים ותשתיות ובחלקם השני ניתן למצוא אנשי מקצוע המתמחים בחומרים מסוכנים ושינועם. על כל פנים הדבר החשוב ביותר שכדאי לדעת כששוכרים את שירותיו של ממונה בטיחות הוא שרצוי שיהיה לו את הידע המתאים למיפוי כלל הסיכונים והמפגעים הקיימים והאפשריים על מנת לתת תמונת מצב אמינה ומדויקת. תמונה זו תסייע לכם לפעול בהתאם או לפקח על גורמים בעלי פוטנציאל נזק. 

תפקידו של ממונה בטיחות היא מתן ייעוץ מקצועי לבעל העסק בכל הנוגע לתקנות ונהלי הבטיחות, סיוע בתכנון תיק הבטיחות, הדרכת העובדים במקום ואף בחינת גורמי סיכון בריאותיים לצוות העובדים. עבודתו של הממונה אינה מסתיימת בנקודות אלו ומתפקידו גם לוודא שמוצרים מסוכנים מסומנים, שלצוות העובדים יש את הידע לעשות שימוש בציוד הכבד או החד ולוודא קיומו של ציוד מיגון לחברי הצוות שנדרשים לו בעת עבודתם. 

בנוסף, במידה וקרתה תאונת עבודה על ממונה הבטיחות לבצע את התחקיר ולהתחקות אחר הסיבות שגרמו לה וזאת על מנת להפיק לקחים שיבטיחו כי דבר דומה לא יחזור בהמשך. ביקורות אלו אינן שמורות רק למקרים בהם קרה הנזק אלא רלוונטיים גם לעתות שגרה. בתקופות אלו, מבצע ממונה הבטיחות אחת לכמה זמן בדיקה תקופתית בה הוא מעריך את היקף הבטיחות והעמידה בסטנדרטים של מנהל העסק. 

למרות התקנות המחמירות והפיקוח הרב, חשוב לזכור שהאחריות לתקינות הממסד היא על המנהל ולא על ממונה הבטיחות שהוא אדם חיצוני. שמירה בכל עת על תקנות הבטיחות, סימון מוצרים והקפדה על שימוש באמצעי מיגון איכותיים הם המפתח לשמירה גם על בטיחות העובדים והצוות. 

בסופו של יום ממונה הבטיחות מגיע לזמן קצר ואינו נמצא במפעל או בארגון לאורך כל היממה. מהסיבה הזו, הקפדה על הנחיות הבטיחות ואיתור מקדים של מפגעים נדרשים בכל עת. במידה ואכן נתקלתם בגורם סיכון אל תמתינו לממונה הבטיחות שיאשר אותו אלא סמנו אותו וודאו בעצמכם שהעובדים מוגנים מפניו.  

לסיום נגיד שהקפדה על תקנות אלו אמנם דורשת תשומת לב נוספת שלעיתים גוזלת זמן עבודה ועלויות נוספות אולם מאחר ובטיחות פירושה בריאות אסור להקל ראש. 

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

עבודות איטום במקלחת

איטום היא שיטה למניעת כניסת מים או יציאה מחלק מהבית באופן זמני. זה נעשה בדרך כלל במהלך סופות גשם, חורף

Elevation tutorials
אישור עבודה בגובה

עבודה בגובה – לא משחק ילדים  בשנים האחרונות ספג ענף הבנייה אבידות רבות בנפש לאחר שפועלים רבים נפלו מגובה בעת

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!