מדריך עבודה בגובה מוסמך

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

מדריך עבודה בגובה מוסמך הוא אדם אשר עבר את כל הקורסים הבטיחותיים למניעת תאונות עבודה בגובה, והוא קיבל הכרה ממשרד העבודה והאגף על פיקוח עבודה. כאשר אתם פונים לארגון אשר יכשיר את העובדים שלכם לעבודה בגובה על מנת לקבל רישיון, עליכם תחילה לוודא שמדובר על מדריך עבודה בגובה מוסמך.

מדריך עבודה בגובה מוסמך

מדריך עבודה בגובה מוסמך – קורס הכשרה

בכדי לשלוח את אחד העובדים שלכם לקורס מדריך עבודה בגובה עליכם לוודא שהוא עומד בכל הקריטריונים: מנהל עבודה בבניה, ממונה בטיחות בעל אישור הנמצא בתוקף שנתיים לפני ההכשרה, ניסיון של שנתיים. בכל ארגון יש תנאי קבלה שונים, אך זהו הבסיס של כלל הארגונים.

מתוקף תפקידו של מדריך עבודה בגובה עליו להכיר את כל הנושאים הקשורים לסכנות הקשורות בגובה, עבודה מול כלים, ציוד עבודה, ציוד בטיחות ועוד… כחלק מההכשרה בעת הקורס יעבור התלמיד על כל הנושאים הבאים: סולמות, פיגומים, קונסטרוקציות, סלים, במות הרמה, צמ"א, גגות, חלל מוקף ועוד, לאחר מכן יעבור מבחן עיוני ומעשי. יש להדגיש כי הלימודים אינם עיוניים רק, אלא גם מעשיים. לאחר שעברתם בהצלחה את המבחנים תוענק לכם תעודה המכשירה אתכם להיות מדריכי עבודה בגובה המוכרת על ידי משרד העבודה. נדגיש כי ימי הקורס מוכרים כימי כשירות לממוני בטיחות.

מדריך עבודה בגובה מוסמך – מימון

ההכשרה לעבודה בגובה על ידי ארגון המוכר על ידי משרד העבודה מתמשך בין חמישה לשבעה ימים. המחיר אותו תשלמו עבור הקורס ינוע בסביבות ה-5,000 ש"ח. עם זאת, אם אתם שליחים של מקום העבודה שלכם המימון כמובן לא יהיה על חשבונכם, אם אתם פועלים באופן עצמאי תוכלו לבקש סיוע ממשרד העבודה, כמו כן גם חברות. משרד העבודה מעודד עבודות בנייה ושמירה על הבטיחות, ישנן הקצאות מימון רבות עבור תחום זה כך שאין לכם מה לדאוג. 

מדריך עבודה בגובה מוסמך – מטרת הקורס

ההכשרה מתבצעת על ידי מדריכים ותיקים אשר מייעדים הדרכה מסוימת ורחבה עבור אלו שרוצים להיות מדריכי עבודה בגובה. המטרה הראשית של הקורס הוא להעביר את האינפורמציה בצורה החדה והברורה ביותר, עם זאת גם ההיקפית ביותר. מדריך עבודה בגובה מוסמך חייב להיות עם ידי הנוגע לכל סוגי העבודה בגובה ללא יוצא מן הכלל. בקורס נלמד על פעולות טרם העבודה, פעולות מניעה. לאחר מכן יש פעולות התנגדות ופעולות בלימה להגנה מקסימלית. 

מלבד לכך, על כל מדריך להכיר את ציוד ההגנה האישי המתאים לכל עובד, כיצד להשתמש בו וכיצד לבדוק את הבלאי. ישנם סימנים מוקדמים אשר מעידים על חוסר תקינות מצד כלי עבודה או ציוד מגן אישי (צמ"א), סימנים אלו יכולים למנוע תאונות עבודה. 

כפי שבוודאי כולכם מכירים התקנות "נכתבו בדם", המדריכים נמצאים בראש הפירמידה, אם הם יעבירו את הקורס בצורה הנגישה והברורה ביותר, ככה ימנעו עוד ועוד תאונות עבודה. מאז יצאו התקנות ב-1988 תאונות העבודה במגמת ירידה, עם זאת עדיין קיימות. לעיתים זה לא בידיים שלנו למנוע את התאונה הבאה, אבל מתוקף תפקידו של המדריך לעשות כל מה שביכולתו בכדי למנוע זאת.

כאן נכנס גם התפקיד של ממונה הבטיחות והמעסיק אשר צריכים להבטיח שהעובד נמצא בסביבת עבודה בטוחה, לא עובד תוך כדי לחץ, וכל כלי הציוד חייבים להיות תקינים ולעבור בדיקות באופן סדיר. בין אם מדובר על עובדים שזה עתה סיימו את קורס עבודה ובגובה וזכאים לרישיון, בין אם מדובר על מדריכים, זכרו שכאשר אתם פועלים ברשלנות אתם מסכנים לא רק את עצמכם, אלא גם עוברי אורח חפים מפשע. 

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

חוק עבודה בגובה
חוק עבודה בגובה

כל אדם אשר קשור באופן עקיף או ישיר לאתרים אשר מצריכים עבודה בגובה יודע כי יש איסור לעבוד ללא אישור

הסמכה לעבודה בגובה
הסמכה לעבודה בגובה

ישנו חוק אשר נכנס לתוקפו משנת 1988 אשר קובע כי כל עובד אשר עובד בגובה הקבוע בתקנות חייב להחזיק רישיון

קורס עבודה בגובה מחיר
קורס עבודה בגובה מחיר

בכדי לעלות את רמת המודעות לבטיחות בעבודה החליטו במשרד התמ״ת לפני מספר שנים לכונן תקנות לעבודה בגובה. התקנות הללו קבעו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!