חוק עבודה בגובה

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

כל אדם אשר קשור באופן עקיף או ישיר לאתרים אשר מצריכים עבודה בגובה יודע כי יש איסור לעבוד ללא אישור מפאת מקרי עבר. חוק עבודה בגובה נועד בכדי למנוע תאונות עבודה, החוק חוקק בשנת 1988 וחודש בשנית בשנת 2006. לעבודה בגובה תקנות רבות, כל תקנה נוגעת לסוג עבודה אחר אך ישנם תקנות משותפות גם כן. זכרו, עבודה בגובה היא סכנת חיים, עליכם למלא את כל ההוראות בכדי להבטיח את שובכם הביתה בריאים ושלמים.

חוק עבודה בגובה – תקנות

מהי למעשה עבודה בגובה? על פי החוק עבודה בגובה היא כל עבודה שבשלה יכול העובד ליפול לעומק העולה על שני מטרים. כמו כן, כאשר אתם עובדים במקום גבוה ללא גידור או מעקה תקני גם זה נחשב לעבודה בגובה. עוד נתון מתקשר במיוחד לעצמאיים, טכניים וחשמליים: הטיית הגוף בזווית של יותר מ-45 מעלות מעבר לגדר, חלון, מעקה וכן הלאה גם נחשבת לעבודה בגובה. עובדי במות, כאשר אתם נמצאים על במה מתרוממת, פיגום ממוכן או סל להרמת אדם אתם נחשבים לעובדים בגובה.

אלו הם הדברים הפופולריים ביותר, אך גם מקרים אשר נראים לנו זניחים יכולים להיקשר לעבודה בגובה, כאשר אתם נמצאים על סולמות, מעל פיגומים נייחים, מעל גגות, מעל מבנה, גיזום, התקנת תאורה ועוד. עכשיו כאשר אתם מכירים את רוב התקנות, עליכם לדעת כי אתם זכאים (וחייבים) לעבוד עם ציוד מיגון אישי מטעם מקום העבודה שלכם, ללא מיגון אין לבצע את העבודה.

חוק עבודה בגובה

חוק עבודה בגובה – רישיון

אם אתם לוקחים חלק בעבודה בגובה חשוב להדגיש כי אתם חייבים להחזיק ברישיון מתאים. מכיוון שיש סוגים שונים של עבודה בגובה יש הדרכה המיועדת לכל אופן עבודה בגובה בצורה נפרדת. את הרישיון ניתן להנפיק דרך אחד הארגונים אשר עובדים מול משרד העבודה ואגף הפיקוח על העבודה. בכדי להיות זכאים לרישיון עבודה בגובה עליכם לעבור קורס האורך יומיים בו תלמדו באופן מעשי ותיאורטי את כל הנוגע לעבודה בגובה.

עלות הקורס עבודה בגובה נע בין 1,800 ש"ח ועד 3,000 ש"ח, זאת בהתאם לכמות המשתתפים בקורס, סוג הקורס והארגון בו בחרתם. אנו ממליצים כמובן לא לבחור את הארגון לפי המחיר אלא לפי רמת המקצועיות של הארגון. זכרו, הקורס נועד בכדי להקנות לכם את הכלים המתאימים בכדי להפעיל שיקול דעת נכון בעת עבודה בגובה ולהכיר את כל הזכאות שלכם. מלבד לכך, בתור מעסיק יש לך את כל הסיבות לשלוח את העובדים לקורס מקצועי, ככה מונעים תאונות עבודה אשר עולות הרבה יותר מאשר קורס עבודה בגובה.

אנו מכירים בכך שיש חברות גדולות אשר צריכות להכשיר כמות גדולה של עובדים, לעיתים זה לאו דווקא משתלם למעסיק. לכן ישנה אפשרות לכל מעסיק לשלוח את אחד העובדים שלו להדרכה אשר תסמיך אותו להעביר הדרכות בטיחות בגובה. אורך הקורס הוא חמישה ימים ועלות הקורס בסביבות ה-4,500 ש"ח. לאחר מכן רשאי אותו עובד להכשיר את עובדי החברה על פי חוק עבודה בגובה.

נדגיש, גם לאחר קבלת הרישיון כל עובד חייב בחידוש הרישיון אחת לשנתיים – ריענון. הריענון מתבצע באותו מקום בו קיבלתם את ההכשרה שלכם, או על ידי מדריך שהסמכתם. עלות הרענון היא כמאה עד מאתיים שקלים לרוב, הריענון אורך כמה שעות בודדות אשר לאחר מכן תוכלו לחזור לעבודה. יש חשיבות גדולה לריענון שכן העובדים מתחילים לעבוד בשלב מסוים על "אוטומט", ללא חשיבה מעבר. ומצד שני, כל יום אנו נחשפים לסכנות חדשות אשר עלינו להפעיל שיקול דעת, אפילו כאשר מדובר על מזג אוויר, או ציוד חדש אשר איתו אנו עובדים. אל תסכנו את עצמכם ולא אחרים, עבדו על פי חוק עבודה בגובה.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

מדריך עבודה בגובה ב{HEBROW}
מדריך עבודה בגובה מוסמך

מדריך עבודה בגובה מוסמך הוא אדם אשר עבר את כל הקורסים הבטיחותיים למניעת תאונות עבודה בגובה, והוא קיבל הכרה ממשרד

הסמכה לעבודה בגובה
הסמכה לעבודה בגובה

ישנו חוק אשר נכנס לתוקפו משנת 1988 אשר קובע כי כל עובד אשר עובד בגובה הקבוע בתקנות חייב להחזיק רישיון

קורס עבודה בגובה מחיר
קורס עבודה בגובה מחיר

בכדי לעלות את רמת המודעות לבטיחות בעבודה החליטו במשרד התמ״ת לפני מספר שנים לכונן תקנות לעבודה בגובה. התקנות הללו קבעו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!