הסמכה לעבודה בגובה

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

ישנו חוק אשר נכנס לתוקפו משנת 1988 אשר קובע כי כל עובד אשר עובד בגובה הקבוע בתקנות חייב להחזיק רישיון מתאים. הסיבה לכך שהחוק חוקק הוא בשל תאונות עבודה רבות אשר רובן אופיינו כתוצאה מלקות בשמירה על הביטחון ואמצעי בטיחות בזמן העבודה. רבים מעובדי הבנייה לדוגמא נמצאים יום יום בסכנה כאשר הם עובדים בגובה, אם נסתכל על המדד מאז הוצאת החוק ועד היום נוכל לראות מגמת שיפור מתמדת.

הסמכה לעבודה בגובה – מהי עבודה בגובה?

עבודה בגובה הינה עבודה העונה להגדרות הבאות: עבודה אשר בה נמצא העובד בגובה של 2 מטרים, עבודה בה נמצא העובד בגובה הקבוע בחוק ללא גידור ומעקות, עבודה בה העובד נמצא חייב להטות את גובה בזווית של 45 מעלות בגובה. אלו הן ההגדרות הבסיסיות של עבודה בגובה, תמיד יש חריגים לטובה ולרעה, אך מה שחשוב הוא לדעת את אמצעי הבטיחות בהם אתם צריכים לנקוט בזמן העבודה. שימו לב, עובד אשר נמצא תחת הגדרות עבודה בגובה ונמצא ללא רישיון מתאים עובר עבירה פלילית.

הסמכה לעבודה בגובה

הסמכה לעבודה בגובה – מי רשאי להסמיך לעבודה בגובה?

כל עובד אשר עובד בגובה חייב לקבל רישיון לעבודה בגובה, מי שיכול להעניק לכם את הרישיון הזה הם מדריכים מוסמכים אשר מוכרים על ידי משרד העבודה ואגף הפיקוח על העבודה. כיום יש ארגונים שונים אשר מעניקים הדרכה והכשרה לבתי עסק בכל הנוגע לעבודה בגובה. יש לציין, אופי הקורס משתנה בהתאם לקהל העובדים, עובדי סנפלינג לא יקבלו הדרכה זהה לעובדי במות וכן הלאה.

כאשר אתם בוחרים בארגון שיסמיך את עובדי החברה שלכם ישנם הרבה שיקולי דעת שיש לקחת בחשבון, כמו מקצועיות ההדרכה, הכרה על ידי הרשויות מחירים, ועוד. בשביל לקבל את כל המידע הזה, מקום מקצועי יציע לכם שירותי ייעוץ עוד לפני שאתם נרשמים ורושמים את העובדים שלכם לקורס.

הסמכה לעבודה בגובה – פרטי הקורס

קורס עבודה בגובה אורך יומיים ברוב המקרים, אך ישנם מקרים בהם נדרש קורס מזורז וכך הוא מתקצר לקורס אינטנסיבי. הקורס מעניק הדרכה עיונית ומעשית בכל הנוגע לעבודה בגובה, אמצעי הבטיחות הנדרשים לפני תחילת העבודה, מיגון וכן הלאה. התלמידים בקורס מקבלים כלים אשר יעזרו להם להתמודד בעבודה גם כאשר אין ממונה בטיחות בקרבת מקום, אנו מסייעים להם לדעת להפעיל שיקול דעת מתאים בהתאם לנסיבות בהם העובדים נמצאים.

כמו כן, הקורס מציין את כל התרחישים אשר עלולים להתרחש במקרה בו לא נקטנו באמצעי הזהירות, החל מתאונות עבודה קטנות ואישיות אשר לאו דווקא יכללו בביטוח שלכם, ועד פגיעה בכלי עבודה, רכוש ולצערנו גם קרו מקרים בהם עוברי אורח נפגעו כתוצאה מעבודה לקויה. עלות הקורס משתנה בהתאם לארגון, כמות המשתתפים וסוג העבודה בגובה. בדרך כלל המחירים ינועו בסביבות ה-2,000 ש"ח. מלבד לכך, לאחר קבלת הרישיון כל שנתיים יש לעבור ריענון שאורכו מספר שעות ומחירו כמאה עד מאתיים שקלים.

הסמכה לעבודה בגובה – האם ניתן להסמיך את אחד העובדים להיות מדריך?

ישנן חברות וארגונים אשר מחזיקים עובדים רבים, ההכשרה של עבודה בגובה עלולה להגיע לסכומי עתק. במקרים כאלה ניתן לשלוח עובד אחד אשר יוסמך להיות מדריך עבודה בגובה, הוא יוכל להעביר לעובדי החברה את הקורס הרצוי וכך תמנעו מלהשקיע אלפי שקלים. עלות קורס מדריכי עבודה בגובה אורך כחמישה ימים ועלותו נעה בין 4,000 ועד 5,000 ש"ח. זכרו, אחריותכם כבעלי עסק לדאוג שכל העובדים שלכם יעבדו באופן חוקי ובטוח.

הסמכת עבודה בגובה

עבודה בגובה מצריכה הסמכה מצד מדריכים אשר עברו את ההכשרה המתאימה והמוכרת על ידי משרד העבודה ואגף הפיקוח על העבודה. כאשר אתם בוחרים ארגון כלשהו שמטרתו להסמיך את עובדי החברה שלכם לעבודה חוקית בגובה, עליכם לבדוק היטב שאתם בוחרים במקום מורשה. אישור הסמכת עבודה בגובה הינו בגדר חובה לכל עובד העומד בקריטריונים.

הסמכת עבודה בגובה – קריטריונים

תחילה, נדגיש כי אמצעי בטיחות לכל עבודה באשר היא הם מצרך חשוב, בין אם מדובר על אמצעי בטיחות שהם חובה בחוק ובין אם מדובר על אמצעי בטיחות שאין חובה בהם. עבודה בגובה נחשבת לעבודה בעלת סיכון גבוה מאשר עבודות אחרות. עבודה בגובה יכולה להתפרש למובנים מסוימים, על פי התקנות עבודה בגובה נחשבת לעבודה אשר עלול העובד ליפול מגובה של 2 מטרים, עבודה אשר נמצאת על משטח בגובה שאין בו מעקה או גידור תקין, עבודה המצריכה את הטיית הגוף אל הגובה בזווית של 45 מעלות. כמו כן, גם עבודה על סולם, על במות וכד' מצריכה אישור מיוחד.

הסמכת עבודה בגובה על ידי מדריכים מנוסים

שוק הארגונים אשר מכשירים עובדים לעבודה בגובה הינו שוק רחב יחסית, כל חברה פרטית יכולה לעשות זאת. אך יש להבדיל בין ארגון המוכר על ידי משרד העבודה ואגף הפיקוח ובין ארגונים שאינם מוכרים. הדרכה על ידי מקום שאינו מוכר על ידי אגף הפיקוח אינה תקינה והרישיון אינו תקף מול הרשויות. לכן, לפני שאתם מוציאים כסף עליכם לבחון את סוג הארגון באופן הדוק, מקומות מקצועיים יציעו לכם ייעוץ בחינם שם תוכלו להעלות את כל הלבטים שלכם.

מלבד לכך, רבים רואים בהכשרה הזאת כמשהו בשביל לצאת ידי חובה. זה שיש לכם רישיון לעבודה בגובה ביד אינו מספיק בשביל הבטיחות שלכם ושל העוברים והשבים. בחרו מקום אשר יעניק לכם מידע רחב וחשוב, מידע אשר יכול להציל חיים, מידע אשר יכול לסייע לכם בשיקול הדעת כאשר אתם עובדים בתנאי עבודה מסוכנים.

ישנם קורסים שונים לעבודה בגובה, אופי הקורס משתנה בהתאם לסוג העבודה שלכם, ציינו זאת בפני הארגון עוד בשלב הייעוץ. הקורסים מעניקים לכם מעבד אל הסמכת עבודה בגובה גם את כל התנאים אליו אתם זכאים בעת עבודה בגובה, כמו ציוד נדרש, זמנים בהם אין לעבוד, ופעולות מניעה מוקדמות.

הסמכת עבודה בגובה לחברות גדולות

אנו מודעים לכך שלא לכל חברה משתלם לשלוח את כל העובדים שלה להסמכה בעבודה בגובה, דבר אשר יכול ליצור לחץ אצל אלו שיש בידם כבר את הרישיון. לכן, עבור ארגונים גדולים ישנה הצעה אחרת אשר תבטיח את בטיחותם וגם תמנע מהם הוצאה כספית עצומה עבור ההכשרה. כל חברה גדולה יכולה להכשיר בתוכה מדריך אשר יקבל הסמכה להדריך את עובדי החברה לעבודה בגובה. מדובר על קורס אינטנסיבי יותר, קורס בן 5 חמישה בעלות של כ-4,500 ש"ח. לאחר ההכשרה יוכל אותו אדם שעבר את הקורס להכשיר את עובדי החברה באופן חוקי ומוכר מצד משרד העבודה.

הסמכת עבודה בגובה – חשיבות

התקנות אשר חוקקו בנוגע לעבודה בגובה אינם נוצרו ללא כל סיבה. התקנות חוקקו בשנת 1988 וחודשו בכל פעם מחדש עקב תאונות עבודה שהתרחשו. ניתן לראות כי מאז נוסד חוק עבודה בגובה אחוז תאונות העבודה ירד באופן משמעותי. עדיין מגלים בכל פעם מקרים חדשים אשר מנסים לפתור אותם על ידי אמצעי בטיחות שונים. מצד אחד חשוב שלעובד יהיה את כל הכלים לעבודה בגובה, אך גם המעסיק יכול למנוע מקרי תאונות עבודה על ידי כך שיפקח את עיניו ויחשוב מעכשיו לעבודה.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

מדריך עבודה בגובה ב{HEBROW}
מדריך עבודה בגובה מוסמך

מדריך עבודה בגובה מוסמך הוא אדם אשר עבר את כל הקורסים הבטיחותיים למניעת תאונות עבודה בגובה, והוא קיבל הכרה ממשרד

חוק עבודה בגובה
חוק עבודה בגובה

כל אדם אשר קשור באופן עקיף או ישיר לאתרים אשר מצריכים עבודה בגובה יודע כי יש איסור לעבוד ללא אישור

קורס עבודה בגובה מחיר
קורס עבודה בגובה מחיר

בכדי לעלות את רמת המודעות לבטיחות בעבודה החליטו במשרד התמ״ת לפני מספר שנים לכונן תקנות לעבודה בגובה. התקנות הללו קבעו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!