רישיון לעבודה בגובה

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

רישיון לעבודה בגובה

רישיון לעבודה בגובה הינו מצרך בסיסי לכל עובד אשר עומד בקריטריונים של אגף הפיקוח על העבודה. בסופו של דבר, האחריות היא בראש ובראשונה של אותו אדם הצריך את הרישיון, אפילו אם הוא עובד חברה ואין לו ידע, עדיין במקרה של בדיקה הוא עלול לקבל קנס, כמו כן גם המעסיק. בהגיעכם אל מקום עבודה תמיד בדקו למה אתם זכאים, ולעולם אל תעשו אף דבר אשר מסכן את הביטחון האישי שלכם.

רישיון לעבודה בגובה – אישור עבודה בגובה

אישור עבודה בגובה הינו מצרך בסיסי בכל הנוגע לעבודות אשר נמצאות תחת הקריטריונים של עבודה בגובה, עבודה מעל 2 מטרים, עבודה במקום גבוה ללא מעקה, עבודה בהטייה של הגוף בזווית של 45 מעלות. כל אדם אשר עומד תחת הקריטריונים האלה חייב ברישיון לעבודה בגובה. לא מדובר כאן על המלצה, אלא על מצרך חובה בסיסי על פי חוק, ממש כמו רישיון נהיגה.

עובד אשר נמצא עובד תחת הקריטריונים של עבודה בגובה ללא רישיון בתוקף או בכלל יהיה חייב בקנס שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, כמו כן גם המעסיק יקבל קנס. במקרים חמורים אף ניתן להגיע להשלכות קריטיות יותר כמו סגירת בית העסק, קנסות כלליים ואפילו מאסר במקרה של פגיעה בגוף. זכרו, כאשר אתם עובדים ללא רישיון אתם לא מכוסים גם מבחינה בטיחותית, אל תעבדו בצורה פזיזה.

רישיון לעבודה בגובה

רישיון לעבודה בגובה – מקצועות נדרשים

כפי שציינו ישנן תקנות ברורות לגבי כל מי שצריך אישור לעבוד בגובה. האישורים הללו נוצרו בראש ובראשונה בשביל ביטחונכם האישי, אך גם בשביל עוברי אורח והשותפים שלכם לעבודה. בדרך כלל התקנות נוגעות לעובדים באתרי בנייה, ניקוי חלונות, חשמליים, טכניים ועוד… אין הבדל בין עובד חברה לבין עובד עצמאי, שניהם חייבים ברישיון עבודה בגובה בתוקף. כמו כן, גם מדריכי סנפלינג וכד' חייבים באישור עבודה בגובה, בחנו היטב האם אתם עומדים בקריטריונים בכדי שלא תמצאו את עצמכם עוברים על החוק.

רישיון לעבודה בגובה – ציוד מגן אישי

ההדרכה אינה מתבצעת רק באופן תיאורטי אלא גם כוללת בתוכה את הידע בנוגע לכל הציוד הנדרש בעת העבודה, בין אם מדובר על ציוד עבודה או ציוד מגן אישי – צמ"א. ההדרכה המעשית הינה בהתאם לסוג העבודה שלכם, בגובה אמיתי וכולל הדרכה מפורטת וניסיון אישי שלכם לבצע את העבודה תחת פיקוח של המדריכים.

רישיון לעבודה בגובה – איפה מנפיקים?

בכדי להנפיק רישיון לעבודה בגובה עליכם לעבור קורס שאורכו הוא יומיים. הקורס לעבודה בגובה הינו בהתאם לסוג העבודה שלכם וכולל בתוכו חלקים תיאורטיים ומעשיים. רק לאחר שסיימתם את הקורס ועברתם אותו בהצלחה תוכלו לקבל רישיון לעבודה בגובה. ישנם מגוון רחב של ארגונים אשר מבצעים את קורס עבודה בגובה, אך יש לוודא שאכן אתם לומדים דרך מקום מוסמך מטעם משרד העבודה ואגף הפיקוח, רק מקומות מוסמכים יקבלו רישיון חוקי מטעם משרד העבודה.

רישיון לעבודה בגובה – תוקף

רישיון לעבודה בגובה אינו רישיון עם תוקף לצמיתות. עקב מקרי עבר נמצא לנכון שמדי שנתיים יעברו העובדים רענון האורך מספר שעות לעבודה בגובה. עובד אשר רישיונו אינו בתוקף ואינו עבר רענון עובד בצורה לא חוקית, והוא עלול לעמוד מול הליכים משפטיים וקנסות. שימו לב, עלות הרענון אינה זהה לעלות הקורס, המחיר של רענון עבודה בגובה הינו מזערי והכרחי. בדרך כלל כאשר אנו עובדים בשגרה מוחלטת יום אחרי יום, העבודה הופכת ליותר רשלנית ברוב המקרים, בכדי לרענן את זכרונכם ואת החשיבות שיש בשמירה על כל אמצעי הזהירות נמצא לנכון לבצע רענון פעם בשנתיים.

רישיון לעבודה בגובה – הסמכה למדריך מוסמך

מה עושה חברה אשר ברשותה נמצאים מספר רב של עובדים אשר נדרשים לרישיון עבודה בגובה? עלות קורס עבודה בגובה יכולה להגיע לכ-2,000 ש"ח, לעיתים גם יותר (המחיר משתנה בהתאם לפרמטרים שונים). אחד הפתרונות אשר הוצעו על ידי אותם ארגונים הוא האפשרות להכשיר עובד מטעם העבודה שלכם להיות למעשה מדריך מן המניין, מדריך אשר יוכל להעביר לכם את קורס עבודה בגובה באופן חוקי תחת אישור אגף הפיקוח. על מנת שיוכל אותו עובד להעניק לכם את כל הידע הנרחב עליו להגיע לקורס בן 5 ימים בעלות של בין 4,000 ש"ח ועד 5,000 ש"ח. לאחר מכן אותו עובד מוסמך לבצע הדרכות בטיחות לעבודה בגובה.

רישיון לעבודה בגובה – למה צריך?

בעבר לא היה רישיון לעבודה בגובה, למעשה החוק חוקק בסוף שנות ה-80 וחודש כל כמה שנים, החידוש הקריטי האחרון היה בשנת 2006. הסיבה לחוק היא די ברורה, תאונות עבודה רבות התרחשו, עובדים נמצאו נפגעים עקב חוסר ידע לגבי התנהלות נכונה בעבודה בגובה. לכן, החוק מחייב כל עובד בגובה לעבור את הקורס הזה, משמע כל מעסיק חייב לדאוג שכל אחד מהעובדים שלו יהיה בעל רישיון מתאים, עבירה על החוק פוגעת בשניהם.

הדבר היפה שנוצר עקב החוק הזה הוא השיפור המיידי הסטטיסטיקה של נפגעי תאונות עבודה. כבר מאז החל שיפור רציני מדי שנה, גם ריענון הקורס הפך לחשוב ושיפר את המדדים. כיום כל חברה ועסק נותנים חשיבות רבה לביטחון העובדים שלהם, גם כי מדובר על חיי אדם וגם כי מדובר על נזקים שהם בלתי הפיכים גם לעסק שלכם.

רישיון לעבודה בגובה – בחירת קורס מתאים

אחד הדברים הקריטיים ביותר שיש לוודא לפני שאתם הולכים לקורס עבודה בגובה או שולחים את אחד העובדים שלכם  הוא סוג הארגון אליו אתם פונים. בסופו של דבר אתם משלמים כסף ואתם לא רק רוצים לצאת ידי חובה, אלא רוצים לדאוג לכך שלא יהיו אף תקלות עתידיות. ידע בטיחותי של העובדים שלכם יכול לשמור עליהם מכל סכנה העלולה להתפרץ, וכמו כן להפוך אותם לערניים יותר לגבי תרחישים שעלולים לקרות. כמו כן, אנו ממליצים לכם תמיד שיהיה ממונה בטיחות בעבודה אשר יפקח על כל המתרחש באתר הבנייה, וכמו כן יעביר הדרכות בטיחות בנוגע לשאר הדברים בעסק.

רישיון לעבודה בגובה – סיכום

רישיון לעבודה בגובה הינו חובה על פי חוקי ממשלת ישראל. בכדי שתוכלו לקבל רישיון לעבודה בגובה עליכם ללכת לקורס עבודה בגובה אשר אורך יומיים בדרך כלל. בקורס אתם תעברו על כל החומר התיאורטי והמעשי שעליכם להכיר בהתאם לאופן העבודה שלכם. ניתן לבצע את הקורס דרך מדריך חיצוני אשר אליו תשלחו את כל עובדי החברה העומדים בתקן, או להכשיר עובד אחד שיוכל להעביר את ההדרכה בעצמו. בסופו של דבר לחברות גדולות יותר משתלם להכשיר עובד ספציפי מאשר לשלוח את כלל העובדים להדרכה.

מחירי הקורס משתנים בהתאם לקריטריונים שונים ובהתאם למקום בו בחרתם. אנו ממליצים לא להסתכל דווקא על המחיר, הרי המחירים נעים במנעד די זהה, אלא להסתכל על מה העובדים מקבלים מהקורס. דבר ראשון יש לוודא שהקורס מוכר על ידי משרד העבודה, דבר שני יש לוודא שהעובדים מקבלים את כל התכנים הנדרשים. במקרה בו אתם עובדים עצמאיים או חיילים משוחררים תוכלו לקבל מימון מטעם משרד העבודה או על חשבון הפיקדון שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

עבודות איטום במקלחת

איטום היא שיטה למניעת כניסת מים או יציאה מחלק מהבית באופן זמני. זה נעשה בדרך כלל במהלך סופות גשם, חורף

Elevation tutorials
אישור עבודה בגובה

עבודה בגובה – לא משחק ילדים  בשנים האחרונות ספג ענף הבנייה אבידות רבות בנפש לאחר שפועלים רבים נפלו מגובה בעת

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!