מדריכי עבודה בגובה משרד העבודה

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

בכדי לקבל את הרישיון אשר מעניק לכם את היכולת לעבודה בעבודה הנחשבת לעבודה עבודה עליכם לעבור קורס מותאם לסוג העבודה שלכם. רק בסיום הקורס תוכלו לקבל רישיון לעבודה בגובה מטעם משרד העבודה. נציין, אף רישיון אחר אינו מקנה לכם את הרשות לעבודה עבודה בגובה באופן חוקי מלבד לרישיון זה, הימנעו מיצירת קשר עם ארגוני הדרכה אשר לא עובדים ומוכרים על ידי משרד העבודה.

מדריכי עבודה בגובה משרד העבודה – תקנות עבודה בגובה

איך תוכלו לדעת מהי עבודה בגובה? עבודה בגובה הינה עבודה אשר עונה להגדרות הבאות: עבודה על משטח בגובה אשר אין לו מעקה או גידור תקין, עבודה אשר ממנה עלול העובד ליפול לעומק של שני מטרים ומעלה, עבודה אשר מצריכה את הטיית הגוף בגובה בזווית של 45 מעלות (דוגמא, טכנאי מזגנים). כמו כן, עבודות כמו עבודות במה, אתרי בנייה, טכנאים שעובדים על הגג וכד' גם הם חייבים באישור עבודה בגובה.

מדריכי עבודה בגובה משרד העבודה

מדריכי עבודה בגובה משרד העבודה – מדריכים מוסמכים

כאשר אתם בוחרים ארגון דרכו תכשירו את העובדים שלכם לעבודה בגובה עליכם בראש ובראשונה לבדוק שאכן אותו ארגון עובד בתיאום עם משרד העבודה. מבעד לכך, אנו ממליצים לכם לבחור במקום בעל ותק וניסיון, מקום אשר הכשיר עובדים רבים ויודע מה הוא עושה. נכון, בסופו של דבר הרישיון הוא מה שאתם צריכים, אך בתור מעסיקים עליכם לדאוג לכך שהעובדים שלכם מקבלים את ההכשרה העשירה ביותר ומקבלים את כל הידע אליו הם נדרשים בכדי לעבור את היום יום בבטחה ובעצמאות.

מדריכי עבודה בגובה משרד העבודה – תאונות עבודה

גם היום, כמעט שלושה אסורים לאחר שנכנסו תקנות עבודה בגובה לחוק עדיין ישנן תאונות עבודה. הסיבה לכך שתאונות עבודה עדיין מתרחשות מתחלקת לשניים. הסיבה הראשונה היא שישנם תנאים ומקרים שלא ניתן למנוע, מקרים בהם יש תקלה שלא צפו באחת המכונות או חוסר תשומת לב אשר גורר אחריו תאונת עבודה.

הסיבה השנייה לכך היא שגם היום כאשר יש פיקוח, עדיין ישנם עובדים שנמצאים ללא הכשרה ועדיין עוסקים בעבודה בגובה. אותם עובדים אשר נמצאים ללא רישיון לא מסכנים רק את עצמם ואת העובדים במרחב העבודה שלהם, אלא גם עוברי אורח שיכולים להיפגע כתוצאה מתאונת עבודה. אין ספק שמאז שחוקקו התקנות של עבודה בגובה אחוז הנפגעים בתאונות עבודה ירד באופן משמעותי, אך עדיין לצערנו יש שרואים לנכון לפסוח על הכשרה זאת.

מדריכי עבודה בגובה משרד העבודה – הסמיכו את אחד מהעובדים שלכם

אנו מבינים את החשש הגדול שיש לחברות שונות אשר צריכות לשלוח את עובדי החברה להדרכה לעבודה בגובה, אך הבעיה היא שמבחינה כלכלית זה לא משתלם לשלוח כמות כל כך גדולה, וגם אותם עובדים מפסידים ימי עבודה. הפתרון שאנו מכירים בו בעייתי הוא לצמצם את שליחת העובדים להכשרה בגובה, כתוצאה מכך אותם עובדים בעלי הרישיון מוצאים את עצמם עובדים תחת לחץ של זמן. אסור בתכלית האיסור לעבוד בצורה פזיזה כאשר אתם נמצאים בסיכון כל כך גבוה, תרתי משמע.

לכן, הפתרון הנכון לחברות אלו הוא לשלוח עובד בודד או שניים (תלוי בכמות העובדים הנדרשים בהדרכה לעבודה בגובה), אותם עובדים יעברו הסמכה להיות מדריכים המוכרים על ידי משרד העבודה. אותם עובדים יעברו הכשרה אינטנסיבית יותר אשר תקנה להם את כל הכלים אליהם הם נדרשים בכדי להעביר את יתר העובדים הכשרה לעבודה בגובה. עלות הקורס אמנם יקרה יותר מאשר הקורס הסטנדרטי, אך זאת השקעה לטווח ארוך.

מדריכי עבודה בגובה משרד העבודהעבודה בגובה היא ככל הנראה אחד התחומים היותר מסוכנים בעולם הבניה. אנו פוגשים את התחום של עבודה בגובה כמעט בכל תחום בעולם הבניה והשיפוצים כאשר החל מהרגע בו בונים בניין חדש דרך פעולות תחזוקה שונות ועד שיפוצים שאנו מבצעים באופן שוטף.

מעבר לעובדה שזהו תחום מסוכן הסכנה לתאונה חמורה בעקבות עבודה בגובה היא גדולה מאוד היות ופוטנציאל הנזק הוא גדול מאוד. תארו לכם פטיש, כלי עבודה אחר, לוח זכוכית או חומר בניין נופל מגובה של עשר קומות על רכב שחונה בקרבה מקום או חס וחלילה על עובר אורח תמים שהולך בקרבתו של אתר הבניה בו מבוצעות העבודה. במקרה כזה הנזק יהיה עצום שזה מבלי לדבר על נפילה של עובד בניין מגובה רב במהלך עבודה בגובה שעלולה לגרור לפציעה חמורה ואפילו לאובדן בנפש. מכיון וקרו אינספור מקרים כאלה בשנים האחרונות ועל מנת למנוע את כל הסכנות הבטיחותיות הללו הוחלט על מיסוד נושא העבודה בגובה על ידי משרד התמ״ת עוד בעשור הקודם כאשר המטרה העיקרית היא ברורה – העלאת הבטיחות בעבודה עם דגש על עבודה בגובה. בשביל לעשות זאת הוחלט במשרד העבודה שלא לאפשר עבודה בגובה ללא מעבר קורס ייעודי של עבודה בגובה אשר במסגרתו לומדים החניכים את נושא העבודה בגובה, שימוש נכון בציוד הבטיחות לעבודה בגובה והטמעת ערכי בטיחות בעבודה.

מי ראשים להיות מדריכי עבודה בגובה?

הדרכה של עבודה בגובה היא אינה עבודה שכל אחד יכול לבצע ויש לעבור הכשרה מתאימה לכך. אלו שרשאים להיות מדריכי עבודה בגובה עוברים הכשרה מיוחדת של חמישה ימים שלאחר מכן הם מקבלים תעודת מדריך עבודה בגובה מטעם משרד התמ״ת.

לאחר קבלת אישור ההדרכה הם רשאים להעביר הדרכות לעובדים חדשים כמו גם רענונים לעבודה בגובה אותם מחוייבים לעבור העובדים באופן תקופתי. לא כולם יכולים להיות מדריכי עבודה בגובה ובשביל להתקבל לקורס שכזה עליכם לעמוד במספר דרישות סף מקצועיות.

דרישות הסף האלו הן רקע בתור מנהל עבודה או ממונה בטיחות ומעבר לכך גם רקע מקצועי של לפחות שנתיים נסיון בעבודה בגובה בתחום כלשהו. לדירשות הללו יש למעשה שתי מטרות ברורות כאשר קודם כל היא הקניית ערכי בטיחות ולכן מעוניינים שהמדריכים יהיו בעלי רקע של ממונה בטיחות או מנהל עבודה. הדרישה לרקע בבטיחות היא קריטית, שכן חלק בלתי נפרד מהקורס כפי שכבר ציינו עוסק בבטיחות בעבודה ובהקניית ערכי בטיחות ביחד עם ערכי מקצועיות. מעבר לכך חשוב מאוד שלמדריכים שמעבירים את הקורס יהיה גם נסיון תעסוקתי של שנתיים לפחות של עבודה בגובה על מנת שיוכלו לתרום מנסיונם המקצועי לחניכי הקורס, גם בהיבט התיאורטי של התכנים אך גם בהיבט של התרגולים המעשיים  במהלך הקורס.

אילו קורסים יכולים להעביר מדריכי עבודה בגובה?

בתור מדריכי עבודה בגובה ביכולתנו להעביר מספר קורסים כאשר קודם כל יש לציין כי בתור מדריכים אנו חייבים לעבור בהצלחה קורס מדריכי עבודה בגובה שבסופו אנו מקבלים אישור הדרכה בגובה ממשרד התמ״ת ורק לאחר מכן נוכל להדריך בעצמנו חניכים.

לאחר מעבר מוצלח של קורס הדרכה נוכל להעביר לחניכים קורס הדרכה ראשוני לעבודה בגובה אשר במסגרתו לומדים החניכים את המבוא לעבודה בגובה ומקבלים אישור לעבודה בגובה. פרט לקורס הראשוני מדריך יכול גם להעביר את הרענון התקופתי לו חוייב כל עובד המבצע עבודה בגובה לעבור אחת לשנתיים, במסגרת התקנות לעבודה בגובה כמובן. ישנם מדריכי עבודה בגובה שעובדים גם בארגונים גדולים ודואגים לכלל ההדרכות של העובדים אך מדובר בדרך כלל בארגונים גדולים בהם המדריך מחזיק בעוד משרה בדרך כלל כמו ממונה בטיחות או מנהל עבודה.

מה המחיר של קורס מדריכי עבודה בגובה משרד העבודה ?

קורס מדריכים עבודה בגובה מעט יותר יקר מהקורס הראשוני של עבודה בגובה היות והוא ארוך יותר ומקצועי יותר מהקורס הראשוני. המחיר של קורס מדריכי עבודה בגובה נע בדרך כלל בין 3600 ש״ח לכ- 4000 ש״ח כאשר העלות הסופית תלויה כמובן במוסד בו אתם מתכוונים ללמוד. יש לבחון דרכים לקבלת מימון לקורס דרך משרד התמ״ת או דרך המעסיק הנוכחי שלכם במידה ואתם עובדים בחברה גדולה.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

עבודות איטום במקלחת

איטום היא שיטה למניעת כניסת מים או יציאה מחלק מהבית באופן זמני. זה נעשה בדרך כלל במהלך סופות גשם, חורף

Elevation tutorials
אישור עבודה בגובה

עבודה בגובה – לא משחק ילדים  בשנים האחרונות ספג ענף הבנייה אבידות רבות בנפש לאחר שפועלים רבים נפלו מגובה בעת

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!