בטיחות עבודה בגובה

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

אם אתם בעלי חברה שעובדת בגובה, אם אתם עובדים בגובה עליכם להיות מודעים לכך שאתם עומדים בקריטריונים של עבודה בגובה. תקנות בטיחות עבודה בגובה נועדו בכדי למנוע תרחישי ביטחון אשר עלולים לפגוע או ברכוש או בגוף. יש להדגיש, ללא אישור של עבודה בגובה אין לבצע את הפעולה, ברגע בו אתם פועלים ללא אישור אתם מסכנים את עצמכם, את העוברים והשבים ואת הגוף בו אתם מועסקים.

בטיחות עבודה בגובה – מהי עבודה בגובה?

ההגדרה על פי חוק של עבודה בגובה היא כל עבודה בששלה עלול העובד ליפול לעומק העולה על 2 מטרים, משמע מדובר על עבודה במקום גבוה ללא מעקה תקני, עבודה המצריכה הטייה של הגוף ביותר מ-45 מעלות מעבר למעקה. יש להדגיש בפני העובד את כל ההגדרות העונות על תקנות עבודה בגובה, ייתכן ויהיו מקרים ובהם העובד אינו מודע לכך שנמצא בעבודה בגובה. אחראי הביטחון הוא זה שאמור לשלוח את העובד לקורס עבודה בגובה, להזהיר אותו מפני כל הסכנות העומדות מולו ולוודא שאכן הוא מאובטח בצורה מקסימלית בעת העבודה.

בטיחות עבודה בגובה

בטיחות עבודה בגובה – תקנות

תקנות עבודה בגובה נחקקו בשנת 1988, מדובר על תקנות חובה וכל העובר על תקנות אלה עובר עבירה. תקנות בטיחות עבודה בגובה נועדו בכדי למנוע נפילות, עבודה מול ציוד שאינו תקין ועוד. עבודות בגובה מתבצעת במקרים רבים של עבודות, עבודות חפירה, עבודות הריסה, הקמת פיגומים, עבודה באתר בנייה וכן הלאה, ברוב המקרים עבודות אלה קשורות לתחום הבנייה. במהלך השנים התווספו עוד תקנות, תקנות אשר בצער רב "נכתבו בדם", תקנות אשר התווספו עקב מקרים שונים של פגיעה תוך עבודה בגובה.

התקנות נועדו במקרים בו העובד עלול ליפול מגובה של 2 מטרים ומעלה, אמנם זה לא נשמע הרבה אבל יש להתחשב בגיל, ובנפילה עצמה שכן יכולה לגרום לפגיעות חמורות ועד מוות אפילו שכן מדובר על שני מטרים בלבד. כמו כן, יש עבודה בזוויות מסוימות במקומות לא מגודרים, גם כאן יש לפעול בהתאם להוראות עבודה בגובה, אפילו כאשר מדובר על עבודה זריזה או עבודה שאתם מרגישים בטוחים איתה. ישנם אמצעי בטיחות לכל סוג עבודה, הממונה על בטיחות חייב לדעת את כל הנהלים בכדי להבטיח עבודה באופן תקני. על כל עובד לעבור הדרכה מקצועית על ידי מדריך מוסמך לעבודה בגובה – וודאו כי אישור הסכמה נמצא בתוקף.

בטיחות עבודה בגובה – חידוש

לאחר שתעברו הדרכה לעבודה בגובה תקבלו אישור, האישור הוא לצמיתות ויש לחדש את האישור בבוא המועד המצוין באישור. לאחר סיום ההדרכה העובד מקבל תעודת הסמכה בה הוא רשאי לעבוד בגובה. בדרך כלל תקופת האישור היא לשנתיים שכן מתווספות תמיד עוד תקנות. ברגע בו העובד אינו מחדש את האישור שלו, אינו רשאי לבצע אף עבודה בגובה. בבוא המועד של תוקף האישור יש לבצע ריענון לעבודה בגובה.

בטיחות בגובה – קורס עבודה בגובה

קורס בטיחות בגובה אינו בגדר המלצה אלא תקנה של משרד התמ"ת, אגף הפיקוח על העבודה. על פי חוק יש להכשיר את כל העובדים אשר מבצעים עבודה בגובה בזמן העבודה, עבודה אשר נמצאת בגובה של מעל 2 מטרים. כמו כן, יש סוגים שונים של עבודות ולכל סוג יש את הקורס המיועד לו. יש לוודא שאתם מקבלים שירותי הדרכה ממקום מוסמך ומקצועי, מקום אשר מוכר על ידי משרד התמ"ת. ההדרכות יכולות להיות מבוצעות בבית הלקוח כאשר מדובר על עצמאי, העבודות יכולות להתבצע במקום ניטרלי, או במקום העבודה.

המטרה לשמה קיים הקורס הוא בכדי להכווין כל עובד לעבודה בגובה כך שיעבוד ללא חשש ובאופן הבטיחותי ביותר. לכל צעד שאנו עושים יש מטרה, מניעה של סיכון כזה או אחר. יש הבדלים בין הדרכה של עבודה בגובה של שני מטרים ובין עבודה בגובה של עשרה מטרים. חשוב להדגיש בפני מדריך הקורס את כל הדגשים הקשורים בעבודה שלכם, את כל התרחישים, וגם מקרים שהם יחסית נדירים אבל עדיין קיימים. אל תהססו לשלוח את העובדים שלכם לקורס עבודה בגובה, ניתן לראות באופן מדויק שקורסים אלו מונעים סיכונים ותרחישים שקרו בעבר, שמרו על ביטחון העובדים שלכם וביטחון העסק שלכם. אל תתפשרו עליהם ועל רמת המקצועיות של הקורס אליו הם נשלחים, אתם לא עושים זאת בכדי לצאת ידי חובה אלא בכדי שביטחונם ישמר ושאתם תוכלו לישון טוב בלילה.

בטיחות עבודה בגובה – תאונות עבודה

לצערנו תאונות עבודה אינן דבר נדיר, הן מתרחשות מדי יום בארץ ובעולם. רבים המקרים בהם אותה תאונת עבודה התרחשה מכיוון שלא נהגו העובדים באמצעי הבטיחות או שלא עברו הכשרה נגד תאונות עבודה. האשמה אינה רק על המעסיק שלא שלח אתכם לקורס בטיחות, האשמה גם עליכם שלא הדגשתם את הצורך בכך. אל תוותרו על הזכויות שלכם, מקום שלא שולח אתכם להדרכה של עבודה בגובה כאשר אתם זכאים לכך הינו מקום חסר אכפתיות כלפי העובדים שלו.

תאונות עבודה יכולות להימנע כמעט בצורה מוחלטת כאשר נפעל בדיוק לפי ספר החוקים. תמיד יש מקרים חריגים, אין איך להימנע מהם, אבל ברגע בו אתם עובדים עם כל אמצעי הבטיחות בהתאם לסוג העבודה שלכם, אין שום סיבה לכך שתתקלו בסיכונים לא צפויים. כאשר אתם עובדים עבדו כנגד כל המידע שרכשתם בקורס בטיחות עבודה בגובה, בדקו את כל הכלים עליהם אתם נמצאים על ידי איש מוסמך, השתמשו במיגון מתאים בהתאם לסוג העבודה וכך תשמרו על הגנה מרבית על החיים שלכם.

בטיחות עבודה בגובה – טיפים

בכדי למנוע באופן כמעט מוחלט את הסכנות שיכולות לקרות במהלך העבודה יש על ממונה הבטיחות לפעול בצורה חכמה ומקצועית. עבדו לפי חוקים ונהלים קבועים, ממש כמו בצבא. בצבא כל חייל חדש שמגיע עובר הכשרה של ביטחון בעבודה (טכניים וחיל החימוש), מדי שבוע יש לעבור חזרה על דגשים, לבצע מבחנים אשר מוודאים כי העובד יודע לנהוג בבטיחות מלאה גם באופן עצמאי כאשר ממונה הבטיחות אינו באזור. כמו כן, יש תמיד בתחילת עבודה להיות מודעים לסכנות הכרוכות בעבודה אותה אתם מבצעים, במקרים בהם אנשים עברו על תקנות בטיחות שלא במודע יש להדגיש זאת בפניהם, לכן מומלץ תמיד לבצע סריקות ובחינות פתע.

בטיחות עבודה בגובה – אופן הקורס

הדרכה בקורס עבודה בגובה מבוצעת על ידי מדריך מקצועי, בטיחות עבודה בגובה הינו קורס חשוב אשר נוגע בכל הנקודות הרלוונטיות לאופי העבודה שלכם ותרחישים מסוכנים. מדובר על הדרכות עיוניות וכמו כן גם ביצוע מעשי של תקנות בטיחות עבודה בגובה. אורך הקורס יכולה להימשך מספר שעות עד מספר ימים בודדים, כמובן שהקורס משולם על ידי המעסיק כל עוד אתם לא עצמאיים.

בטיחות עבודה בגובה – סיכום

לסיכום, על כל עובד אשר נמצא בסכנה של עבודה בגובה להיות מודע לכל הסכנות אשר נמצאות בעבודה, עליו להכיר את כל אמצעי הבטיחות בהם עליו לנקוט, עליו לדאוג לכך שכל אמצעי המיגון נמצאים עליו והוא כשיר לעבודה. ללא הסמכה לעבודה בגובה אין לבצע את העבודה, עדיף לסרב למעסיק שלך מאשר לסכן את החיים שלך.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

עבודות איטום במקלחת

איטום היא שיטה למניעת כניסת מים או יציאה מחלק מהבית באופן זמני. זה נעשה בדרך כלל במהלך סופות גשם, חורף

Elevation tutorials
אישור עבודה בגובה

עבודה בגובה – לא משחק ילדים  בשנים האחרונות ספג ענף הבנייה אבידות רבות בנפש לאחר שפועלים רבים נפלו מגובה בעת

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!