רענון עבודה בגובה

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

רענון עבודה בגובה

כל בית עסק אשר עובד בעבודה בגובה חייב להיות מודע לכל התקנות הנוגעות בסוג עבודה זה. על אחריות המעסיק בראש ובראשונה לוודא שאכן כל העובדים שלנו נמצאים עם רישיון מתאים לסוג העבודה, רישיון מתאים ובתוקף. רישיון עבודה בגובה תקף במרבית המקרים לשנתיים בלבד, לאחר מכן יש לעבוד רענון עבודה בגובה כל שנתיים בכדי שתוכלו להמשיך לעבוד באופן חוקי. יש להדגיש, עבודה ללא רישיון בתוקף הינה שוות ערך לעבודה ללא רישיון כלל מבחינה משפטית, היו זהירים ושמרו על עצמכם מפני פגיעות גוף ומפני תביעות אשר עלולות להוביל לסגירת העסק שלכם.

רענון עבודה בגובה

רענון עבודה בגובה – מהו הצורך ברענון?

תקנות עבודה בגובה נכתבו בדם, תקנות אלו נועדו בכדי למנוע עוד מקרים נוראיים בהם יש פגיעות גוף ומוות. ישנה חובה על פי אגף הפיקוח על העבודה לעבור קורס עבודה בגובה, ללא אסמכתא אין לבצע אף עבודה בגובה בהתאם לתקנות. הצורך ברענון נבע מכך שישנה שחיקה מסוימת ואפילו יהירות לאחר שאנו נמצאים באותה עבודה במשך כל כך הרבה זמן רצוף. לעיתים אנו לוקחים סכנות שלא במודע בכלל כדי לבצע את העבודה באופן מהיר יותר, עלינו להבין שכל פעולה לא חוקית שאנו עושים משפיעה לא רק על בית העסק אלא גם על המשפחה שמחכה לכם בבית. לכן, מדי שנה יש צורך לרענן את זכרונו של העובד, להציב בפניו את כל המידע שלמעשה כבר נמצא אצלו. הרענון הינו תיאורטי ומעשי כאחד, על כל עובד, גם הזהיר ביותר לגשת אל רענון עבודה בגובה.

רענון עבודה בגובה – מטרה

מטרת רענון עבודה בגובה זהה למעשה למטרה של הבקשה לרישיון מלכתחילה, להבהיר בצורה שניה את כל התקנות אשר נועדו בכדי למנוע תאונות עבודה. המטרה היא לשמור על מיומנות ובטיחות העובדים, למנוע תאונות עבודה, להזכיר מהן סכנות פוטנציאליות וכמו כן אזכור על שימוש באמצעי מיגון באופן תקין. רענון עבודה בגובה מתבצע אך ורק על ידי מדריך מוסמך, הרענון נוגע באותן נקודות אשר אתם עובדים בהם, משך הקורס הוא כ-9 שעות או מחצית מזמן הקורס הראשוני. לאחר סיום הקורס יארך תוקף הרישיון שלכם לעוד שנתיים. אנו מאמינים כי בסופו של דבר המטרה די ברורה לרענון עבודה בגובה… רבים מהעובדים כבר עובדים באופן אוטומטי לאחר תקופה של שנתיים, לא חושבים פעמיים על הסכנות הכרוכות בעבודה וכך למעשה קורות תאונות עבודה. רענון עבודה בגובה הינו קריטי לא פחות מאשר הקורס המקורי, לעיתים אפילו חשוב יותר. כל עובד מנוסה ככל שיהיה חייב לבצע את הרענון פעם בשנתיים בכדי שיוכל להמשיך בעבודתו.

רענון עבודה בגובה – רישיון עבודה בגובה

רענון עבודה בגובה עבור אנשים שכבר יש ברשותם רישיון עבודה בגובה. רישיון עבודה בגובה הינו רישיון בעל מגבלת תוקף של שנתיים בדרך כלל. כל שנתיים חייב המעסיק לשלוח את העובדים שלו לקורס רענון על מנת שיוכלו להמשיך לעבוד. עובד אשר נמצא עם רישיון שאינו בתוקף יכול להוביל להשלכות קריטיות כנגד העסק.

רישיון עבודה בגובה הוא רישיון אשר מקנה לכם את האפשרות לעבוד בעבודות גובה הנמצאות בגובה של מעל 2 מטרים. עבודות אלו לרוב תהיינה עבודות בניין, אך בכל מצב יש חריגים, גם טכנאי מזגנים או מנקה חלונות צריך אישור של עבודה בגובה. בכדי לקבל את הרישיון המותאם אליכם, עליכם לעבור קורס הכשרה בהתאם לסוג העבודה שלכם. אורך הקורס משתנה בהתאם לאופי העבודה שלו, ובתומו תקבלו תעודת הסמכה. יש לציין שקורס זה הוא חד פעמי, לאחר מכן תצטרכו כל שנתיים להגיע לרענון עבודה בגובה. יש להדגיש, הרישיון שאתם מקבלים אינו כללי אלא בהתאם לסוג העבודה שלכם, במצב בו אתם עובדים בצורה שונה ממה שלמדתם עליכם לגשת לקורס נוסף.

רענון עבודה בגובה – טיפ קטן אבל חשוב

בכל מקום עבודה יש ממונה על הבטיחות, אם אין לכם וודאו שאתם מכשירים את אחד העובדים הוותיקים במהירות להיות הממונה על הבטיחות. מתוקף תפקידו של אחראי הבטיחות להכיר ולוודא שכל עובדי החברה עובדים תחת ההנחיות אותם הם קיבלו בקורס. אנו ממליצים לכם להפוך את העבודה היומית שלכם לשגרה, לוודא שכל יום בתחילת העבודה יש דגשי בטיחות, בדיקה של כל המיגון והמכונות ורק לאחר מכן ניתן יהיה להתחיל בעבודה. ברגע שאתם מחדירים לראש של העובד באופן מדויק וחוזר את דגשי הבטיחות הסבירות בה הוא ינהג ברשלנות פוחת באופן משמעותי.

עבודה עם רישיון לא בתוקף

כפי שציינו, כל עובד אשר נמצא תחת התקנות של עבודה בגובה חייב לעבור הכשרה ייעודית, הרישיון נמצא בתוקף עד שנתיים ברוב המקרים, לאחר שנתיים יש לעבור רענון שאורכו קצר יותר מהקורס והוא כולל מבחן תיאורטי ומעשי בסופו. מה קורה במקרה בו עבר תוקף הרישיון ואין העובד ביצע רענון עבודה בגובה? ההשלכה המרכזית והקריטית ביותר שיכולה להיווצר עקב העדר רענון עבודה בגובה היא השלכה של פגיעת גוף, העובד עלול לפגוע בעצמו או בעוברים והשבים עקב רשלנות שהייתה יכולה להימנע דרך רענון.

הדבר השני שיכול לקרות עקב העדר של רענון עבודה בגובה הינו השלכה משפטית, שכן מדובר על עבירה על החוק. במקרה בו נמצא עובד ללא רישיון בתוקף מבצע עבודה בגובה על המעסיק יהיה לשלם סנקציות כספיות וכמו כן גם על העובד עצמו. ישנם ביקורות של פקחים מטעם אגף הפיקוח אשר בוחנים במפתיע ומוודאים שכל עסק עומד בתקנים הכתובים בחוק. שימו לב, עבודה ללא רישיון הינה עבודה פלילית חמורה בגין רשלנות. אם נמצא עובד ללא רישיון עבודה בגובה אשר פגע או נפגע בית העסק חשוף לתביעות פליליות ואזרחיות חמורות אשר יובילו לסגירת בית העסק. אל תפעלו ביהירות, אל תסכנו את עצמכם ולא את הנמצאים במקום, עבדו רק תחת ההנחיות הרשמיות וביתר זהירות.

רענון במקום מקצועי

יש לוודא בראש ובראשונה שאתם שולחים את עצמכם או את עובדי החברה למקום מקצועי אשר מתמחה בעבודה בגובה. הדבר הראשון שעליכם לוודא הוא שאכן אותו קורס עובד מול אגף הפיקוח ומשרד העבודה, ללא אסמכתאות עבור נושא זה ישר צריך לעלות בכם חשד. בדרך כלל המקום בו ביצעתם את הקורס הראשוני של עבודה בגובה יהיה גם הקורס אשר תרצו לעבור דרכו רענון עבודה בגובה. אל תתפשרו על מקום שאינו מקצועי או שאין ברשותו את הכלים בכדי להמחיש לכם את כל הסכנות הכרוכות בעבודה שלכם.

מלבד לכך, עוד נתון שיש לקחת בחשבון הוא המיקום בו נמצא הקורס, הרי אתם שולחים לשם את עובדי החברה. וודאו כי הקורס נמצא בקרבת מקום, וודאו כי יש לעובדים דרך להגיע לשם (עליכם יהיה כמובן לשלם נסיעות), ובכל מצב תוכלו גם להזמין את הקורס אליכם לעבודה. זאת הבחירה הפופולרית ביותר, במקום שעובדי החברה יגיעו אלינו, אנו מגיעים אליכם וממחישים לכם את צורת העבודה הנכונה בהתאם לכלים המקוריים שלכם. זכרו, עבודה ללא רישיון בתוקף אינה חוקית, אל תקחו אחריות על חיים של אנשים אחרים.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

הדרכות עבודה בגובה בחריש

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בעומר

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בתל-אביב

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה ביפו

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בקריות

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בשוהם

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!