הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

 

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על נפגע נוסף. במצב זה, קל להתחבר לדרישות לאכיפה נוקשה וקשוחה, ציוד בטיחות טוב יותר, תקינה נוקשה יותר של ציוד הבנייה וענישה קשה יותר וכל אלה הם אכן הכרחיים אך לחלוטין לא מספיקים. מה הבעיה המרכזית עם סיכוני עבודה בגובה וכיצד יכולות הדרכות עבודה בגובה לספק את הפתרון האולטימטיבי שכולם מצפים לו? מה כוללות הדרכות עבודה בגובה? מי מבצע את ההדרכה והאם אתם יכולים להדריך את העובדים שלכם בעצמכם? מבין כל הפעולות שאתם יכולים כדי לשפר את רמת הבטיחות באתר העבודה שלכם, עד כמה חשוב שתשקיעו דווקא בהדרכות לעובדים? מי מספק שירותי הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

אז מה הופך הדרכות עבודה בגובה לעניין כל כך חשוב?

כשאנשים נופלים ממנופים ומפיגומים, הדבר האחרון שאפשר לחשוב עליו זה מדוע הקבלן לא דאג להזמין הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית? הדבר הראשון שאפשר לחשוב עליו זה עונש לקבלן, זה אכיפה קשה ומחמירה, זה ביקורת קשוחה על עמידה בתקנים ורכישת כל סוגי ציוד הבטיחות האפשריים לכל עובד. גישה זו היא גישה שמשקפת אובדן אמון בגורם האנושי והסתמכות מוחלטת על טכנולוגיה ותהליכים בירוקרטיים. בפועל, הגורם האנושי הוא הגורם החשוב ביותר והוא היחיד שיכול לעשות את השינוי. זה לא משנה כמה הפיגומים חדשים, תקניים וחזקים אם העובד לא מתנהל בצורה נכונה על הפיגום. זה לא משנה כמה כבד העונש שיקבל הקבלן, אם הקבלן האחר כלל לא מודע לסיבות שבגינן גם הוא עלול להיענש ולא מאמין בתוך תוכו שדבר כזה יקרה אצלו.

הבעיה הגדולה ביותר בכל מה שקשור לעבודות בגובה ולבטיחות בכלל היא בעיית "לי זה לא יקרה". עובד מגיע למקום עבודתו, בכל יום עולה לגובה רב, מבצע את עבודתו ושב לביתו בשלום. לא יחלוף זמן רב עד שתתפתח בתוכו התחושה "לי זה לא יקרה", הכל בסדר, אני מתנהל כפי שאני מתנהל ולא קורה לי כלום. כשהתחושה הזאת הופכת לעובדה או אז הופך הסיכון לתאונה לגבוה מאות מונים ובשלב הזה שום ציוד בטיחות, שום אכיפה ושום ענישה לא יסייעו. בטיחות מחייבת מודעות וזהירות ואת שתי אלה חייב העובד לייצר בתוכו ולהקפיד עליהן בעצמו. בדיוק במקום הזה נכנסות לתמונה הדרכות עבוד

הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית

ה בגובה.

שירות קלאסי של הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית כולל בתוכו כמובן שורה של פרטים טכניים ותהליכיים, אבל לא שם נמצא הערך האמיתי של ההדרכות האלה. הערך האמיתי שלהן נמצא דווקא בהעלאת המודעות אצל העובדים, בשמירת רמה גבוהה של ערנות ובפיתוח חוש בריא של זהירות אצל כל עובד ועובד. כאשר פעם אחר פעם, הדרכה אחרי הדרכה, העובד נחשף לסיכונים החלים עליו, לחשיבות הקריטית של התנהלות נכונה בגובה ולזהירות הרבה שבה עליו לנקוט בכל עת, בסופו של דבר אותו עובד פשוט לא יאמץ לעולם את התחושה של "לי זה לא יקרה" וזהו הערך האמיתי של הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית.

 

מה כוללת הדרכה טיפוסית של עבודה בגובה?

הדרכות עבודה בגובה מיועדות להשיג שתי מטרות: להעביר לעובדים את כל הידע וכל המידע הנדרשים להם על מנת להבטיח את בטיחותם עצמם ואת בטיחות הסובבים אותם כאשר הם עובדים בגובה וליצור אצל העובדים את המודעות הגבוהה לסיכון המתמיד שאורב להם מעל כל פיגום וכל מנוף. שני אלה הול

כים יד ביד ומשולבים זה בזה ועל כן, פרט לסוגיית המודעות חשוב ששירות הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית יכללו גם את החומר המקצועי הנדרש בענייני בטיחות וזהירות בכלל וספציפית בהקשר של עבודה בגובה. בהתאם לכך, במסגרת הדרכה טיפוסית של עבודה בגובה לומדים העובדים על התקנים הרלוונטיים, על הקונסטרוקציות והמתקנים המשמשים אותם לעלות לגובה, על הנהלים שעליהם למלא, על מבנה צוות הבטיחות באתר, על ציוד הבטיחות שעומד לרשותם ועל האופן בו הציוד הזה צריך להיבדק על ידם עצמם בכל שימוש, על ציוד בטיחות אישי, על סיכונים של נפילת חפצים ופגיעה בעוברים ושבים וכן הלאה. כל אלה מיועדים גם להעשיר את ידיעותיהם של העובדים בנושא בטיחות עבודה בגובה וגם להעלות את המודעות שלהם סביב חובת הזהירות החלה עליהם בכל עת.

מי מעביר את ההדרכות?

הדרכות עבודה בגובה הן הדרכות מקצועיות, שחייבות להיות מועברות על ידי מדריכים מקצועיים ומוסמכים בתחום ספציפי זה. רק ניהול מקצועי ומתודי של ההדרכות, יבטיח שהמסר יועבר במלואו. הדרכות מקצועיות אלה בתצורת שירות הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית, יש לבצע אחת מספר חודשים עד שנה ובכל זאת לא רצוי ליצור מרווחי זמן גדולים מדי בין הדרכה להדרכה – לא בגלל שיש ידע חדש להעביר לעובדים אלא בגלל שזוהי הדרך הטובה ביותר לשמר רמת מודעות גבוהה לזהירות בקרב העובדים. על כן, את ההדרכות המקצועיות יש לבצע בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום זה, אך באופן שוטף ניתן לבצע הדרכות שבועיות נקודתיות על ידי ממונה הבטיחות באתר. הדרכות אלה תהיינה כמובן קצרות ותמציתיות יותר, אך חשיבותן בעצם קיומן, במשיכת תשומת הלב של העובדים לנושא הבטיחות ובשימור ערנות גבוהה בקרב העובדים.

 

מה לגבי הדרכות לצורך רישוי?

הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית מיועדות, בין היתר, גם לצורך רישוי של עובדים לצורך עלייה לגובה. כידוע, עובד חייב לעבור הדרכה והכשרה מקדימה לפני שהוא עולה בפעם הראשונה לעבוד בגובה. בהדרכה זו מסופקים לו כל הכלים הבסיסיים שהוא חייב להכיר על מנת להתחיל לעבוד בגובה וללא הדרכה כזאת, חל איסור חוקי להעלות את העובד לגובה. בהתאם לכך, לפני שאתם מעלים את העובדים שלכם לגובה, עליכם לוודא שכל אחד מהם עבר הכשרה מתאימה כמוגדר בחוק. ספק שירותי הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית יוכל לספק לכם את כל המידע הנדרש לכם בכדי להבין בדיוק מהי ההדרכה הנדרשת לכם ואת כל הפרטים האחרים הדרושים.הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית

מכל הדברים שתיארנו לעיל, אפשר להבין שכל הנושא של הדרכות עבודה בגובה הוא נושא שרלוונטי אך ורק עבור ענף הבנייה. בפועל, עבודה בגובה היא אכן שכיחה הרבה יותר בענף הבנייה מאשר בכל ענף אחר, אבל הדברים אינם ייחודיים רק לענף זה. גם עובדי גיזום ותברואה ברשויות מקומיות, עובדי חברת חשמל וחברות תקשורת ולמעשה כל עובד בכל ענף ובכל תחום, שחלק מהעבודה שלו כרוכה בעלייה לגובה, חייב לעבור הדרכות עבודה בגובה בביתר עילית או כמובן בכל מקום אחר שבו ניתן למצוא מוסד השכלה רשמי המספק את ההדרכות הללו. במקרים רבים תוכלו להזמין את המדריכים אליכם לאתר, על מנת לבצע את ההדרכה הנדרשת באתר העבודה עצמו. במקרים אחרים, לאור מאפייני ההדרכה ואמצעי הלימוד הנדרשים, תתבצע ההדרכה במוסד ההשכלה עצמו או אפילו באתרי תרגול ייעודיים בהם יכולים להיחשף העובדים לסיכוני העבודה בגובה ולהתנסות בהם בצורה מאובטחת ובטוחה כדי להרגיש מול מה הם עומדים.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

הדרכות עבודה בגובה בחריש

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בעומר

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בתל-אביב

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה ביפו

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בקריות

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

הדרכות עבודה בגובה בשוהם

  בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התאונות הקשורות לעבודה בגובה כשבתקופות מסוימות לא עבר חודש אחד ללא דיווח על

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!