בעל עסק? כך תמנע מתביעות על נזקי גוף בארגון שלך 

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

בעל עסק? כך תמנע מתביעות על נזקי גוף בארגון שלך 

תביעות נזיקין בגין נזקי גוף הן החשש של כל בעל עסק בישראל. מאחר ותקינות המכשירים, החלל הציבורי וכל אלמנט הנמצא בתחום אחריותו של המנהל החל מדלת הכניסה ועד למתקנים השונים כפופים לבעל המקום, הסיכון לתביעה שכזו הולך וגובר. לשם כך, חשוב לדעת ולזהות את כל גורמי הסיכון בארגון שלכם על מנת להקטין משמעותית את הסיכוי לתביעות ולשמור על בטיחותם של המבקרים ועובדי המקום.

יועץ בטיחות

נזקי גוף – אחריות המעסיק 

מפגעים בסביבת העבודה הם דבר שעשוי להראות זניח, בין אם זו רצפה שהרגע שטף המנקה ובין אם זו תקלה בדלת הכניסה. תוצאותיהם של סיכונים כאלו עשויים להיות פציעות ונכויות שעשויות להיגרם מחוסר תשומת ליבו של המעסיק מאחר והוא האחראי הבלעדי על סביבת העבודה.

ככל שישנה הוכחת נזק, משמעות הדבר היא שהנפגע עשוי להגיש תביעה נזיקית. נזקי גוף יכולים להיות נכות הנגרמת מפציעה, אובדן השתכרות או אפילו מחלה הנובעת מסביבת העבודה. ככל שיוכח הקשר בין הנזק למקום העבודה תהא זו אחריותו האוטומטית של המעסיק. חשוב לדעת שתביעה בגין נזקי גוף אינה מוגבלת רק לעובדי המקום או למוסדות מסוימים ויכולה להתרחש בכל עת ובכל מקום ומכאן שאף מנהל מוסד או ראש מועצה אינם מוגנים מתביעות בגין פגיעה המתרחשת בתחום אחריותם. 

תביעה שכזו עשויה להיות מוגשת תוך 3 שנים מקרות הנזק ויכולה להיעשות או באמצעות תביעה לחברת הביטוח של הנפגע או באמצעות הגשת תביעה נזיקית לבית המשפט. במקרה בו אכן תוגש התביעה לבית המשפט, אתם עשויים למצוא עצמכם חשופים לתשלום פיצויים העשויים להגיע עד כדי עשרות ומאות אלפי שקלים גם אם בסך הכל מדובר בעובר אורח שהחליק על רצפת חדר ההמתנה. 

עניין של בטיחות

בכדי להפחית ככל הניתן את האפשרות לתרחיש שבו מוגשת כנגדכם תביעה נזיקית, היינו ממליצים להתחיל במתן תשומת לב לכל דבר העשוי להוות מפגע בטיחותי. אך עוד בטרם הצעדים השוטפים שעליכם לבצע כדי להגן על עצמכם, חשוב לוודא שאין גורמים נוספים  נסתרים מהעין העשויים להוות מפגע. 

כאשר אנו מדברים על ניהול סיכונים איננו מדברים רק על עוברי אורח אלא גם על עובדי המקום ובטיחותם. בכל מקום עבודה שעושה שימוש בציוד ומכשור בעל פוטנציאל סיכון גבוה נדרש שתהיה תוכנית בטיחות מסודרת. תכנית כזו עשוי לכלול סקרי סיכונים ומיגון מכונות, תיק שטח ובדיקה מתחדשת של תקינות המכשירים. 

קיומה של תוכנית לניהול בטיחות אינה בגדר המלצה למקומות עבודה אלא מעוגנת בתקנות הפיקוח על עבודה. תוכנית שכזו מטרתה להסדיר את אופן ניהול הבטיחות בכל מוסד החל מבתי חולים, דרך רשויות מקומיות ועד לקניונים ונמלי תעופה.

 לאחר הכנת התוכנית יחד עם עבודת שטח מקדימה וביצוע כל הבדיקות הרלוונטיות בארגון או העסק, יאורגן כל המידע הרלוונטי העוסק במדיניות הבטיחות וניהול הסיכונים. כמו כן, תכלול התוכנית את נהלי הבטיחות הפנימיים יחד עם ממצאיהן של בדיקות תקופתיות והרשאות של אנשי הצוות השונים לציוד במוסד. 

על ניהול התוכנית אחראי יועץ בטיחות מוסמך הבקיא בכל התקנות והנהלים וזאת בכפוף לקיומו של רישיון לאחר הכשרה ייעודית. שמירה על תקינותו של המוסד כמו גם, קיום תיק בטיחות ונהלים מחמירים עשויה להפחית משמעותית את הסיכוי למפגעים שעשויים לגרום לנזקי גוף של עובדי המקום. 

דאגו ליועץ בטיחות 

יועצים ומהנדסי בטיחות לא מהווים תיאור תפקיד המוגדר בחוקים והתקנות השונות המסדירות את תקינות המכשירים ואופן השמירה על בטיחות בכל מוסד או ארגון. אמנם ישנם מספר אזכורים בתקנות השונות אך הן נעדרות הגדרה חוקית מוסדרת להכשרתו או סוג רישיונו של יועץ הבטיחות. למרות זאת, גופים ציבוריים או ביטחוניים כפופים לנהלים פנימיים מחמירים המחייבים שימוש בבעל מקצוע חיצוני שכישוריו מתאימים לייעוץ למערך הבטיחות של הגופים הללו. 

במידה והעסק שלכם אינו חוסה תחת אותם מוסדות ציבוריים ממשלתיים הכפופים לאותם נהלים מחמירים, מתירות התקנות שהאדם הממונה על בטיחות יהיה לכל הפחות כזה שהכשרתו וניסיונו מתאימים למתן ייעוץ בתחומי הבטיחות. הכשרה כזו יכולה להיות או תעודה רשמית של מוסד המכשיר ממוני בטיחות או השכלה הנדסית מתאימה. 

לכל עסק או מפעל דרישות ונהלים שונים בתחום הבטיחות בעבודה ומכאן שמהנדס מכונות לא בהכרח יתאים לייעוץ בטיחותי למשרד ממשלתי. לכן, ישנה חשיבות בבחירת יועץ בעל תחום הכשרה המתאים לאופיו של המוסד. כחלק מתפקידו אחראי יועץ הבטיחות על זיהוי הסיכונים בעסק ומתן המלצות למיגורם. כמו כן, אחראי על זיהויים של כשלים ומפגעים ותיקונם. לאחר פעולות אלו, יעביר יועץ הבטיחות הדרכה שבאמצעותה יעביר את הידע לשאר העובדים על מנת שגם הם יפעלו באופן בטוח בסביבת העבודה. 

מינוי ממונה בטיחות בכל מקום עבודה הוא חובה ומהווה תנאי הכרחי לתקינותו של העסק ואישורו על ידי משרד העבודה והרווחה. אי מינויו של ממונה כזה עשוי לחשוף את בעל העסק לקנסות גבוהים ופגיעה במהלך העבודה הרגיל של המקום אותו הוא מנהל.

הכשרה זו אינה לוקחת זמן רב או גוזלת ימי עבודה העשויים גם הם לפגוע בתקינותו של הארגון וישנה חשיבות יתרה להקפדה על הבטיחות במיוחד במקומות עבודה בהם פוטנציאל הנזק גבוה. מקומות אלו יהיו לרוב מפעלים או כל מוסד העושה שימוש בציוד כבד או חומרים הדורשים הכשרה מיוחדת. 

הפרת כללי הבטיחות אינה רק סיכון לפגיעה בעסק אלא מהווה סיכון גם לחיי אדם. חובתו של כל מעסיק בישראל היא לוודא שעובדיו יחזרו בשלום לבתיהם בסוף יום העבודה. מהסיבה הזו, שימוש בשירותיו של יועץ בטיחות לא רק יכול למנוע תביעות נזיקיות אלא גם להציל חיי אדם. 

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

מדריך עבודה בגובה ב{HEBROW}
בטיחות בגובה

בטיחות בגובה מתחלק לשני דברים שיש על כל מעסיק לקחת בחשבון. הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא שעובד אשר לא

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!