תקנות עבודה בגובה על סולמות

הדרכות עבודה בגובה זה לא משחק!
בחרו נכון – היחידה להדרכות בגובה!

תקנות עבודה בגובה על סולמות

לעבוד על סולם נראה לי הדבר הכי שגרתי שיש, אין סיכונים או פציעות, דבר די בטוח. הטעות היא אצלכם! תאונות עבודה בעת עבודה על סולם הן נפוצות מאוד, ולא מדובר על שריטות כתוצאה מנפילה, הנפילה יכולה להגיב למצב של פריקת כתף, שברים ולעיתים גם מוות. בכדי להימנע ככל שניתן מתאונות עבודה ישנן תקנות עבודה בגובה על סולמות.

תקנות עבודה בגובה על סולמות

תקנות עבודה בגובה על סולמות – איך זה קשור לעבודה בגובה?

תקנות עבודה בגובה על סולמות הוא חלק בלתי נפרד מקורס עבודה בגובה, הסיבה לכך היא שתאונות עבודה רבות קורות בעת השימוש בסולם, כמו כן מדובר על אמצעי עזר נפוץ מאוד בקרב תחום הבנייה ושאר התחומים. עם זאת, התחום של סולמות הוא יחסית פרוץ, היום כל אדם יכול לרכוש סולם ולהשתמש בו במרחבו הפרטי. יש להדגיש כי יש שוני בין שימוש פרטי לבין שימוש בזמן העבודה, על המעסיק לדאוג לכך שאתם מבוטח ומכיר את כל התקנות של עבודה על סולם לפני שאתה עולה עליו. 

תקנות עבודה בגובה על סולמות – מערכות בטיחות

כולנו מכירים את הסולם הבנאלי, אך ישנם סוגים שונים של סולמות, סולמות שיכולים להגיע גם לגובה של 5 מטרים. עש הבדל בין סולם קבוע המשמש אותנו לעלייה על גגות וכד', ובין סולם מטלטל אשר מזיזים ממקום למקום. כאשר אנו עובדים על סולם מטלטל יש להשתמש במערכת אבטחה אשר מסייעת לנו לשמור על בטיחותנו, כמו כן על מערכת בלימת נפילה אשר ייעודה לבלום את הנופל ולמזער את הזנק למינימום. ולבסוף יש לנו את מערכת הנפילה אשר מאפשרת לעבוד תנועתיות בעת העבודה בצורה הממוגנת ביותר.

תקנות עבודה בגובה על סולמות – רתמת בטיחות

בקורס עבודה בגובה אתם תשמעו פעמים רבות על רמת בטיחות לעבודה בגובה, אפשר לומר שזהו הציוד החשוב ביותר שעליכם להשתמש בו. הרתמה מתאימה לעבודה בגבהים, היא כוללת רצועות כתפיים, רצועות ירכיים ושתי נקודות עיגון במינימום. כחלק מקורס עבודה בגובה אתם תכירו את כל אמצעי המיגון האישי שיש בעבודה שלכם, נדגיש כי זוהי מחובתו של המעסיק לדאוג לכך שלעובד יהיה את כל הציוד הנדרש. מחובתו של העובד לא להתפשר על הביטחון האישי שלו.

ראו גם: קורס עבודה בגובה ברמת גן.

תקנות עבודה בגובה על סולמות – מי חייב ברישיון?

כפי שציינו אכן מדובר על שוק די פרוץ, אך יש הבדל בין הסולם שאבא משתמש כשהוא בונה סוכה, ובין סולם אשר מתאים למתקיני צלחות לווין. על פי תקנות עבודה בגובה חייב כל עובד באישור עבודה בגובה כאשר גובה הסולם מעל שני מטרים ומעלה, כאשר הסולם הוא פחות משני מטרים אך הוא מוצב ליד בור אליו העובד עלול ליפול ועומק הבור עולה על שני מטרים, וכאשר העובד מטה את גופו לעומק בזווית של 45 מעלות.

אין קורס אשר מיועד רק לעבודה על סולמות, קורס עבודה בגובה מתייחס לאופי העבודה של הדורשים ברישיון, ומסייע להם להכיר את כל אמצעי הבטיחות והתקנות בהם הם חייבים לעמוד. כאשר מדובר על עבודה על סולם, יש בכל שימוש לבדוק היטב את תקינות הסולם, לוודא שיש לו תו תקן מתאים, לבדוק את שלבי הטיפוס, את הזקיפים וכן הלאה. גם אם הכל תקין, אך נראה מעט חלודה ואתם חשים חוסר ביטחון לגבי זה, אין לעלות על הסולם.

כמו כן, אנו ממליצים לכל מי שעובד על סולם לקחת נשימה לפני השימוש, ולא לעבוד באופן פזיז גם אם אתם ממהרים הביתה. יש לוודא שאתם ממקמים את הסולם במקום יציב, יש לוודא כי הסולם עומד במשקל הנדרש ותמיד חשוב שיהיה לצדכם עוד מישהו לצורך ביטחון וסיוע.

עשוי לעניין אתכם: תקנות עבודה בגובה בשפה מובנת ואמינה 100% + הסבר פשוט, אישור עבודה בגובה + תשובות לשאלות.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

"מטרת ההדרכה הוא להכשיר את העובד לעבודה בגובה בהתאם לתוכנית המתאימה לסוג העבודה שעליו לעבוד.

ההדרכה נועדה להעניק לעובד כלים עיוניים ומעשיים על מנת שהעבודה בגובה תהיה בטוחה ורגועה. כמו כן מלמדים אותו כללים לטיפול ולמניעת מצבים מסכני חיים כמו כן ישנו לימוד של הכללים ההכרחיים לעבודה בשטח בסוף הקורס מקבל העובד את ההסמכה .

משך ההדרכה מותנת במספר הנושאים שעל העובדים להקיף."

היחידה להדרכה בגובה בישראל

עבודות איטום במקלחת

איטום היא שיטה למניעת כניסת מים או יציאה מחלק מהבית באופן זמני. זה נעשה בדרך כלל במהלך סופות גשם, חורף

Elevation tutorials
אישור עבודה בגובה

עבודה בגובה – לא משחק ילדים  בשנים האחרונות ספג ענף הבנייה אבידות רבות בנפש לאחר שפועלים רבים נפלו מגובה בעת

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!